Söndagen den 27 mars 2011.


Som vanligt på lediga dagar så larmade min iPhone 4 klockan halvåtta. Och eftersom den hade ställt om sig till sommartid i natt, så var ju klockan i kroppen bara halvsju. Somnade ungefär klockan halvett i går, enligt normaltid. Så jag fick mina sex timmars sömn i natt i alla fall.

Vaknade tyvärr med en hemsk huvudvärk i morse. Gick i alla fall upp när klockan ringde, duschade, och gjorde mig i ordning. Borzko kom sen upp, och genomgick sina morgonbestyr. Och sen åt vi frukost, fikade, och hade en pratstund i köket.

Borzko gick sen iväg till Farstahallen för att träna även i dag. Själv så drack jag mer kaffe, och vatten, och tog en huvudvärkstablett, och vilade i soffan en stund, för att försöka att få huvudvärken att gå över.

Och vid halvelvatiden, när jag precis hade bestämt mig för att gå ut på en liten promenad, så ringde min mamma och frågade om jag ville ta en promenad med henne och pappa. Och det ville jag ju förstås.

Mötte upp med dom vid elvatiden, och så gick vi ner mot sjön Magelungen för att promenera längs den fina strandpromenaden där. Vi gick en bit mot Farsta Strands-hållet, och sen så vände vi och gick samma väg tillbaka.



Soligt och fint var det. Men ganska så kallt, och väldigt blåsigt med isande vindar.



Och vi såg årets första blåsippor i dag! :-D



Gick sen bort till Farsta Gård för att fika. Precis när vi var utanför så ringde Borzko och hade precis tränat klart. Så han kom då och mötte upp med oss.



Sen så satt vi och fikade och pratade i ungefär en halvtimme.



Gick sen mot Centrum där vi skiljdes åt. Mamma och Pappa gick för att handla lite, och Borzko och jag gick hem. Cirka en och en halvtimmes promenad blev det sammanlagt.

När vi kom hem så åkte sen Borzko iväg nästan på en gång. Han skulle till jobbet för att hämta sin lastbil inför morgondagens jobb.

Själv så höll jag på och fixade och grejade med diverse hushållsbestyr här hemma. Och jag satt också lite med datorn.



Så småningom så satte jag mig och började att läsa i en ny bok. Det blev boken: "Nirvanaprojektet" av Stefan Tegenfalk.



Borzko kom sen hem från sitt lastbilshämtande, och då satt han också och läste i sin bok. Sen åkte han så småningom iväg igen, den här gången hem till sin mamma på sitt vanliga söndagsbesök.

Jag åt middag för mig själv vid femtiden. Och resten av kvällen kommer bli ungefär som eftermiddagen: lite hushållsbestyr, lite datorsittande, och mycket bokläsning.



Kommentarer
Postat av: Snurran

Vilken häftig is det var på Magelungen, riktigt spegelblank! :-D

2011-03-27 @ 17:10:05
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, den såg häftig ut, men osäker.. Och ändå så var det folk ute på den.. (Men det syns inte på korten).

2011-03-27 @ 18:24:15
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: susanna

vilken söt bild på dina föräldrar när de sitter och tuggar! jag blev helt varm och lycklig av att se den:)

2011-03-28 @ 03:24:34
Postat av: Maria

Hej,

Såg idag att en del av din recension finns med på baksidan av poketutgåvan av "Jag älskar den pojken". Så kul! Kände du till det?



Ha en bra dag!

2011-03-28 @ 09:46:19
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Susanna: Åh, vilken gullig kommentar! Den blev jag varm och lycklig av! <3

Mina föräldrar är himla söta faktiskt! ;-D



2011-03-28 @ 14:41:27
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Maria: Jaså!? Är det sant!? Det hade jag ingen aning om! Måste verkligen gå till en bokhandel då och kika efter! Tack för att du skrev till mig! :-D

2011-03-28 @ 14:42:13
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Maria

Ja visst är det sant. Vad kul att jag var den första som berättade! Du står med där på baksidan bland massa andra kända recensenter. Grattis får man väl lov att säga?!

2011-03-28 @ 16:22:40
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Maria: Jättekul! Jag känner mig hedrad, stolt och glad! Och du var den första som har sett det! (Om det är sant!?!) Ja, du får verkligen lov att gratta mig! Så roligt! I dag har jag ingen ork och lust, och i morgon är det Kör. Men på onsdag, då ska jag gå till bokhandeln och kolla in boken! Kanske fota den också! ;-D

2011-03-28 @ 16:37:10
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0