Tisdagen den 1 mars 2011.


Även den här dagen så gick vi upp vid halvsjutiden. Frukostbuffén mellan sju och åtta. Sen iväg till stranden. Tog platser lite längre bort i dag, ungefär på mitten av stranden.


När klockan strax var nio så följde Jenny med mig till ”Dr Wattana International Clinic”. Det är den läkarmottagning som Ving-resor rekommenderar.


Dom öppnade nio, vi kom som nummer två, och kom in snabbt.


Jag fick ju ont i halsen redan hemma i Stockholm, ungefär en vecka tidigare. Sen har det bara blivit värre och värre, och nu tyckte jag att det var dags att göra något åt det.


Han gav mig en penicillinspruta, och så fick jag tre olika sorters tabletter. Antibiotika, något annan mot inflammation, och något annat mot hosta.


Omvandlat till svenska pengar så kostade själva läkarbesöket 125 kronor, sprutan kostade  190 kronor, och dom tre medicinerna kostade 190 kronor tillsammans. Men jag antar att jag får tillbaka pengarna på min reseförsäkring. Har inte kollat upp det än.


Han tyckte också att jag skulle kunna undvika att doppa ner huvudet under vattnet dom närmaste två-tre dagarna.


Vi gick sen tillbaka till stranden och badade en stund.


Sen gick vi upp till en restaurang i närheten där Ving-resor hade informationsmöte. Tyvärr så kändes det helt onödigt att gå dit, för det var nog det sämsta möte vi har varit på. Men det var bara en halvtimme, så det gjorde inte så mycket.


Tillbaka tills stranden igen för en stunds bad, och sen gick vi alla fyra iväg för lite massage. Vi tog massage av samma kvinnor som vi tog manikyr och pedikyr av dagen innan. Underbart skönt var det, det tyckte vi alla fyra. Borzko och Jimmy tog även manikyr och pedikyr, eftersom dom inte hade gjort det dagen innan när Jenny och jag gjorde det. Men dom hoppade över nagellacket som vi fick!


Trehundra Baht kostade massagen, vilket motsvarar ungefär sextiofem kronor. Mycket billigt och väldigt prisvärt.


Sen gick vi tillbaka till stranden igen, och åt lite lunch. Jimmy och Borzko åt sandwich och Jenny och jag åt Thai Take Away från restaurangen bredvid. Ris med stekt ägg och grönsaker åt vi. Kostade ungefär trettio kronor.


Fortsatte sen att vara på stranden resten av eftermiddagen. Badade, solade, och läste.


Vid femtiden gick vi hem till hotellet. Och när vi var färdiga med alla bestyr så gick vi ner på stan.


Har ju bloggat om kvällen förut. ”Fish Spa”, Middag, Ansiktsbehandling, Åskväder, och Balkongmys blev det under kvällen. Men bilder och text finns i eget inlägg. La oss vid ettiden.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0