Tisdagen den 15 mars 2011.


Så blev det dagen då det var dags att börja jobba igen, efter sjutton dagars ledighet.

Hade, som vanligt på jobbdagar, ställt alarmet på halvfem i morse. Gick och la mig vid halvelvatiden i går, för att få mina sex timmars sömn.

Men även i morse, precis som i går morse, så vaknade jag halvfyra. Och kunde inte somna om i dag heller. Låg och försökte fram till kvart över fyra, då jag tröttnade och gick upp.

Duschade och gjorde mig i ordning. Och så här såg jag ut när jag var klar.



Kändes faktiskt helt okej att komma till jobbet i dag. Riktigt roligt att träffa mina kära kollegor.

I dag så började min arbetsdag i skalen, med fixande av grönsaker. Sen var jag i diskrummet och tog hand om förmiddagsdisken. Och under lunchserveringen så jobbade jag som försteman i lilla matsalen.

Vi serverade fiskgratäng med kokt potatis i dag. Och vår salladsbuffé.

Fulltalig personalstyrka var vi. Allt flöt på bra. Och ingenting speciellt hände.



Åkte hem direkt efter jobbet. Borzko var hemma när jag kom hem, eftersom han hade en semesterdag i dag också, för att göra i ordning efter reliningen/stambytet.

Han hade satt tillbaka köksskåpen och badrumsskåpen. Städat hade han också gjort.

När jag kom hem så hade han kaffe klart, och så hade han köpt tulpaner till mig.



Blev väldigt, väldigt trött under eftermiddagen. Och huvudvärken, som hade börjat tidigare på dagen, blev bara värre och värre.

Förmodligen så beror det på "Jetlag".

Beslöt mig för att stanna hemma från "Kör för alla!" i dag. Kändes tråkigt att missa ännu en gång, eftersom jag redan har missat två gånger när jag var i Thailand. Men jag kände att jag inte skulle orka.

Borzko och jag åt middag vid femtiden. Han stack sen iväg för att hämta hem sin lastbil inför morgondagens jobb.

Jag satte mig i soffan med datorn i knäet.

Ska lägga mig tidigt i kväll, eftersom det bara blev fem timmars sömn i natt, och lika lite natten innan.



Kommentarer
Postat av: Snurran

- och det var trevligt att ha dig på jobbet igen! :-) Hoppas du snart kommer i fas med tiden igen :-/

2011-03-15 @ 19:22:30
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Tack så mycket! :-)



Ja, jag har aldrig haft dom här problemen förut. Men den här resan så drabbar visst allting mig...

2011-03-15 @ 19:50:30
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Marianne

Visst är det skönt att komma hem när man varit borta länge. Borta bra men hemma bäst.

En lite dum undran kanske. Hur fungerar det med semester för er som jobbar som ni gör. Med ledigt på alla lov. Har ni 5-veckors semester "också" om du förstår vad jag menar? Bara en undran så missförstå mig inte för jag missunnar er verkligen inte ledigheten.

2011-03-17 @ 09:55:15
URL: http://marianneekwall.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Marianne: Njae, inte så speciellt skönt att komma hem.. Visst är borta bra men hemma bäst, i och för sig. Men jag hade gärna varit borta lite längre.. Tills våren är här!



Vi har ingen semester. Och vi har inte ledigt på alla lov. Vi har uppehållstjänst, och ledigt sommarlov och jullov. Dom övriga tre loven jobbar vi.



Cirka nio veckors ledighet på sommaren och två på vintern. Och uppehålltjänsten innebär att dom drar cirka femtonhundra kronor varje månad. Så vi har samma betalning alla månader, oavsett om vi jobbar eller är lediga.



Så vi har ju inte direkt någon gratis ledighet, utan betalar dyrt för den. Och sämre pension blir det ju också då. Men jag tycker att det är värt det.



Ledigheten som jag hade nu var intjänad komptid som jag har tjänat in under flera år när jag har haft övertid.



Hoppas att jag har förklarat så du förstår! Fråga igen annars! :-D

2011-03-17 @ 15:51:56
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0