Torsdagen den 31 mars 2011.


I dag så jobbade jag också ungefär med samma arbetsuppgifter som tidigare i veckan. Först var jag i skalen en stund och jobbade med grönsakerna. Efter det så dukade jag matsalarna, alltså förberedde dom inför lunchserveringen. Och slutligen jobbade jag som försteman i stora matsalen.

Vi serverade hamburgare med bröd i dag. Plus massor med olika tillbehör. Och även potatismos.

En rätt så stökig dag blev det i dag. Det blir det alltid när vi har den här typen av mat.

Fulltalig personalstyrka var vi dag. Och allt flöt i alla fall på bara bra. Och ingenting speciellt hände.

En före detta praktikant kom och hälsade på. Och hon hade med sig hembakta kanelbullar och hemgjord risbräck. Så det blev lika gott eftermiddagsfika som i går.



Åkte hem direkt efter jobbet. Var bara hemma en kort stund, och sen så gick jag till Centrum och till Folktandvården.

Jag har haft en trasig tand länge, och nu var det dags att fixa den. Den gick inte längre att laga, så tanden slipades ner, och jag gjorde avtryck för tillverkning av en krona. Och så fick jag en provisorisk tand där att ha ett tag. Nästa gång som jag ska dit, så sätter dom dit den nya kronan. Och så kommer det att kosta ungefär femtusen kronor... :-/

Gick sen till Hemköp och hämtade ut paket. Nya registreringsskyltar plus nya skylthållare till bilen.



Sen så gick jag hem. Höll på och fixade och grejade med diverse hushållsbestyr här hemma en stund. Och sen när bedövningen hade släppt i munnen, så åt jag middag.

Satte mig sen och läste i min bok. Och varvade lite med datorstunder.

Vid åttatiden sen så kom Borzko hem från jobbet. Och Jimmy kom också hit samtidigt. Dom åt då båda två middag. Och sen satt vi och fikade och pratade alla tre.



Jimmy åkte sen hem till sig i Fagersjö. Jag satte mig med datorn en stund. Och Borzko satte sig och läste i sin bok.



Och i morgon så är det fredag! Wiieee!!!! ;-D



Kommentarer
Postat av: Snurran

varför nya skyltar?

2011-03-31 @ 21:44:00
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Därför att dom gamla har blivit lite fula.

Skylthållarna har bloggadressen blivit lite avskavd på. Har nog kört lite för nära snövallarna i vinter när det var trångt på parkeringen.

Registreringsskyltarna vill jag ha nya för att nu har man ju inget kontrollmärke mer, och då ser dom ju annorlunda ut.

Har man personliga regskyltar och skylthållare med personlig text på, så vill man ju att dom ska vara snygga. Annars så är det ju liksom ingen mening med det.

2011-04-01 @ 16:15:58
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0