"True Grit" - 2011 - Film - Bio



"True Grit" - 2011 - Film - Genre: Action, Drama

"Fjortonåriga Mattie Ross far har blivit skjuten till döds av ynkryggen Tom Chaney och hon är fast besluten att se till att rättvisa skipas och att mördaren får vad han förtjänar. Hon tar hjälp av en skjutglad, försupen U.S. Marshal, Rooster Cogburn, och de ger sig iväg - mot hans protester - för att få tag på Chaney. För att kunna hämnas sin far måste hon förfölja brottslingen in på indianterritorium och dessutom hitta honom fort, innan en Texas Ranger vid namn LaBoeuf fångar honom först och för honom till Texas för att stå till svars för mordet på en annan man."

(Kopierat från Lovefilm)

Westernfilmer har väl liksom aldrig riktigt varit min grej, men jag hade hört att den här skulle vara bra, så jag tänkte att jag ger den en chans.

Och filmen var väl helt okej, men ingen höjdarfilm direkt.

Bra skådespelare var det. Och fina naturscener. Spänning, action, och humor fanns det också.

Men dialogerna tyckte jag var lite larviga ibland.

Betyg: 3,5 av 5

(Länk till filmen på Moviezine, som alltid skriver utförliga och bra recensioner, och ofta tycker som jag gör!)

Filmens trailer:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0