Lördagen den 21 maj 2011.


Lördagen började med att min mobil larmade klockan halvåtta. Vaknade pigg och utvilad efter åtta timmars sömn. La mig redan vid halvtolvtiden i går, trots att det var fredagskväll, för jag var jättetrött i går kväll.

Gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Och sen blev det frukost, kaffe, och lite nyhetsläsning i datorn.

Borzko hade gått upp redan klockan halvfem, och åkt iväg för att jobba extra i dag.

Vid niotiden så gjorde jag mig iordning, och gav mig iväg ut.

Så här såg Dagens Outfit Inomhus ut i dag:



Och så här såg Dagens Outfit Utomhus ut i dag:



Jag började med att gå iväg till Centrum och till Solakuten. På vägen dit så kunde jag återigen inte låta bli att fotografera "mitt" hus.



Solade sen en halvtimme som vanligt.



Efter det så gick jag till tunnelbanan och åkte iväg in mot stan.

Jag gick av vid Skanstull, och därifrån promenerade jag in till stan.

Det var soligt och molnigt om vartannat. Men väldigt, väldigt blåsigt. Så det var tyvärr inte riktigt så skönt som jag trodde att det skulle vara.

En liten vy på vägen.



Runt Sergels Torg så var det fullt med små tält med mat från hela världen. Så där jag jag runt lite och tittade.



Gick också ner till Kungsträdgården en sväng.

Sen så köpte jag en macka och en dricka, och så satte jag mig och åt, drack, och läste i min medhavda bok.



Satt vid bänkarna vid Sergels Torg.



Stod sen en stund på Plattan och lyssnade på sång och musik som var där i dag.



Och sen så småningom så åkte jag hem till Farsta igen.

"Mitt" hus igen. Korten är taget från tunnelbaneperrongen.



När jag kom hem så höll jag på och grejade med lite diverse hushållsbestyr här hemma. Fixade lite inför lägenhetsvisningen i morgon också.

Satte mig sen på balkongen och läste i min bok.



Borzko kom hem från jobbet vid fyratiden. Och då åt vi middag.

Sen så satt vi båda två på balkongen och läste. Flyttade sen in till vardagsrummet när solen försvann.



Klockan åtta så ska vi titta på "Kvällen är din" med Martin Stenmarck. Efter det så blir det kanske en dvd-film. Eller så fortsätter vi bokläsandet.


Kommentarer
Postat av: Snurran

Låter som en toppendag :-)

2011-05-21 @ 23:18:01
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, den har varit helt okej! :-D

2011-05-21 @ 23:47:27
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0