Onsdagen den 18 maj 2011.


Jobbade som vanligt i dag också. Jag hade ungefär samma arbetsuppgifter som i går. Men det blev en lite mer stressig dag i dag, mot i går. Och det berodde på att en kollega var på kurs i dag, och en annan kollega hade en kompdag i dag. Men det mesta flöt ändå på bra ändå, och vi hjälptes åt. Det var mest timmarna i diskrummet under lunchserveringen som blev lite stressiga.

Åkte sen hem direkt efter jobbet. Och jag var sen hemma resten av eftermiddagen och kvällen. Jag höll på som vanligt och fixade och grejade med diverse hushållsbestyr här hemma mest. Satt också lite då och då, mellan molnen, och njöt av solen på balkongen. Datorn fick tid förstås också. Och så läste jag förstås i min bok.

Fick prover i dag, på kakel och klinker, till vårt kommande nya badrum. Det ska vara vitt kakel, och så en zick-zack-bård i ljusgrått kakel mitt på väggen. Och golvet ska vara mellangrått.



(Femton arbetsdagar kvar fram till sommarlovet)


Kommentarer
Postat av: Snurran

Skönt att det gick ganska bra på jobbet iallafall. I morgon är jag på plats igen, så då blir vi iallafall en till!

2011-05-18 @ 20:22:02
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det vore ju skönt att få lite hjälp i disken under den värsta tiden! :-D

2011-05-18 @ 21:30:54
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anonym

Skämtar du? Tristaste färgerna ni kunde komma på... Snälla inred inte hela lägenheten som pensionärer nu :(

2011-05-19 @ 15:33:59
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Nej, jag skämtar inte. Varför skulle jag göra det? Och är det typiskt pensionärer att ha ljusa färger? Det visste jag inte. Jag tycker nog att många pensionärer gillar starka 70-talsfärger. Och vi är ju faktiskt ganska så gamla också för den delen.



Vi ska ha vitt, ljusgrått och mellangrått i badrummet. Sen i hela den övriga lägenheten ska vi ha BARA VITT! Det är ju faktiskt vi som ska bo där, så jag bryr mig inte ett endaste dugg om vad någon annan tycker.



Men du mår väl bra av att skriva elaka kommentarer antar jag. Själv skriver jag bara snälla kommentarer, eller så skriver jag ingenting alls.

2011-05-19 @ 15:40:00
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha....helt ärligt så såg inte kakel så hippt ut! Och tycker det är tråkigt att man ser sig själv som gammal när man precis fyllt 50 men det är ju upp till dig om du vill bli betraktad och ses som gammal eller inte.

2011-05-19 @ 22:55:59
Postat av: Therese

Det kommer bli stilrent och sen med sådana färger så är det lättare att inreda lite raffiga handdukar och andra saker. Jag tror det kommer bli jättesnyggt! :)

Grattis till lägenheten förresten!

2011-05-19 @ 23:07:40
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym. Nej, kaklet är inte hippt. Tror inte att "hippt" är min stil direkt.



Nej, jag ser mig inte som gammal. Det var mest på skoj som jag skrev det. Fast vi är ju faktiskt inte direkt unga när vi är 50 och 55, så är det ju bara. Medelålders är väl vad vi är.



Och man ska väl ha som man själv vill. Och inte bry sig om vad andra tycker. Det är ju faktiskt vi som ska bo där.

2011-05-20 @ 18:24:11
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Therese: Ja, det är precis så vi tycker. Badrummet är väldigt litet. Och när vi har tryckt in duschkabin, tvättmaskin, torktumlaren och satt upp badrumsskåp och hängt upp handdukar, då lär inte mycket av väggarna synas.



Likadant i resten av lägenheten. Med alla mina bokhyllor med tusentals böcker, så lär inte mycket av väggarna synas...



Tack för grattiset! :-D

2011-05-20 @ 18:26:12
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0