Dagbok - Fredagen den 11 november 2005


Jobbade förstås som vanligt i dag också. Christina var frisk och tillbaka på jobbet i dag. I dag serverade vi kycklingwok. Allt flöt på bra i både matsalarna och disken i dag. Det blev ett möte i dag mellan vissa av oss och vissa i gänget som jag skrev om i går… Jag hoppas att problemen är utredda nu… Så det blir lite lugnare framöver… Det är inte roligt när det är konflikter… Och när vissa i vår personalstyrka tar illa vid sig över det... Jag hoppas att gänget har tagit sitt förnuft till fånga och visar att de börjar bli vuxna nu…
 

Hem direkt efter jobbet. Höll på och fixade lite här hemma. Borzko var ju ledig i dag, som han ju är nu ett tag framöver på fredagarna. Han hade varit bussig och städat av lite här hemma under dagen. Jimmy var hemma tidigt från skolan i dag. Jenny stannade kvar lite i Hagsätra efter skolan.
 

Jimmy och jag åkte iväg vid tretiden. Vi skulle på utvecklingssamtal i hans skola, S:t Eriks Gymnasium vid Fridhemsplan. Men efter diskussion på tunnelbanan så kom vi fram till att eftersom han är myndig nu så kanske det är bättre att han själv tar ansvar och går själv. Så jag vände och åkte hem igen. Jimmy gick på samtalet och sen så åkte han direkt till McDonalds i Västberga för att jobba mellan 17.45-22.00.
 

Väntade upp i Centrum på Jenny som kom strax efter mig. Vi gick runt och kollade lite och sen så gick vi hem. Borzko hade åkt i väg till Tatueraren i Aspudden för att bättra på sin nya tatuering lite. Men när han kom dit så tyckte de inte att det behövdes så han fick åka hem igen. Vi tre åt middag tillsammans vid halvsextiden.
 

Efter middagen så åkte Borzko hem till sin Mamma, Dragica, i Hallunda för att hälsa på henne och fika. Jenny och jag gick till Centrum. Vi var på Konsum och handlade lite. Efter det så åkte hon iväg med tunnelbanan för att åka hem till Viktor på Lidingö. De skulle först träffa några kompisar, Jerry och Maja, för att ha en filmkväll. Och sen så skulle hon sova kvar hos Viktor.
 

Jag gick hem och slappade i soffan. Spelade fyra Betapet-matcher mot Snurran i kväll. Det blev 3-1 till mig. Slökollade lite på Idol också. Borzko åkte hem från sin Mamma och hämtade upp Jimmy på vägen när han slutade. Sen så tittade jag, Jimmy och Borzko på nerladdad film: ”War Of Worlds” med Tom Cruise. Jimmy och jag hade sett den på bio i somras, men Borzko hade inte sett den. Det var häftigt med alla ljudeffekter i det nya hemmabiosystemet!
 

Filmen var slut vid halvettiden. Nu ska jag bara blogga klart och kanske läsa några andras bloggar, och så blir det sängen vid ettiden som vanligt.

Ha en fortsatt trevlig helg allihopa!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0