Dagbok - Fredagen den 18 november 2005

Jobb förstås som vanligt i dag också. I dag serverade vi kycklingröra med pitabröd. Det var en mycket rörig dag i matsalen i dag. Det berodde på två orsaker. Den första är att det är alltid rörigt när vi har ”extra god mat”, typ: hamburgare, pannkakor, röror med pitabröd, röror med tacochips, grillspett, osv… Den andra orsaken var att många av eleverna kom och åt på ”fel” tid i dag, så det var väldigt många barn på en gång… När det är, enligt eleverna, extra god mat, så är det också mycket stökigare efteråt i matsalen. Då lämnar de efter sig fler tallrikar, glas, bestick och övrigt på borden… Varför vet jag inte! Det borde vara stökigare när vi har, enligt eleverna, mindre god mat! Tycker i alla fall vi!

Dagen och även arbetsveckan tog i alla fall slut till sist! Mycket skönt! Åkte direkt hem efter jobbet. Jimmy hade slutat tidigt i dag. Han hade tagit med sig sin nya bärbara dator och åkt hem till sin kompis Kristian på ett litet ”mini-LAN”. Jag höll som vanligt på med allt möjligt när jag kom hem. Viktor hade åkt och mött upp med Jenny i skolan. De var kvar i Hagsätra en stund och sen så kom de hit till Farsta. Jag mötte upp med dem i Centrum när de kom. Sen så var vi och kollade lite på nyöppnade affären Cubus. Och sen så var vi på Åhléns där jag köpte två stycken deoparfymer, en pocketbok och så en ny julgran! Vi vill ha en lite mindre gran än vad vi har haft, så vi köpte en 150 cm grön plastgran för 250:- kronor. Tog ett kort på julpyntningen i Centrum som jag lägger in här. Julkulorna som hänger från taket är jättestora!





 


Hem sen och fixade med middagen. Borzko kom hem vid halvsextiden och då åt han, jag, Jenny och Viktor middag. Satt länge och åt och pratade. Sen så höll jag på och fixade med lite allt möjligt. Vid åttatiden sen så blev det soffan, datorn och teven. Tittade och lyssnade på Idol. Ringde och röstade på Sebastian som jag tycker är bäst. Spelade två Betapet-matcher mot Snurran samtidigt. Jag hade turen att vinna båda. Slötittade på teve och slösurfade med datorn sen resten av kvällen. Umgicks med Borzko, Jenny och Viktor. Jimmy är ju borta över natten. Nu är klockan snart tolv. Tänkte lägga mig och läsa en bok i en timme och sen sova vid ett. Ha en fortsatt trevlig helg allihopa!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0