Dagbok - Fredagen den 4 november 2005


Mobilen larmade klockan sju i dag, som de flesta av mina lediga dagar. Den här arbetsdagen har vi arbetat in. Vi börjar ju alltid att jobba några dagar innan höstterminen egentligen börjar, och den här dagen är en av de som vi då har som kompensation. Härligt så här med en extra ledig dag! Jimmy och Jenny var ju givetvis också lediga i dag eftersom de har höstlov. Borzko är ju ledig alla fredagar en tid framöver eftersom de har för mycket övertid på firman där han jobbar. Så hela familjen var hemma i dag! Borzko gick upp vid åttatiden. Jimmy vid niotiden. Och Jenny vid tiotiden! En timmes förskjutning per familjemedlem! Alla åt vi förstås frukost, och alla duschade och gjorde sig i ordning vartefter.

Borzko gick iväg till Farsta Läkarhus. Han hade tid hos en Urolog där, för han har lite problem med urinvägarna ibland. Sen när han kom hem igen så åkte han och Jimmy iväg till OnOff i Kungens Kurva. Själv så ställde jag mig vid strykbrädan och strök en stor hög med kläder.

Jag har inte alls varit nöjd med kameran som vi köpte häromdagen. Det blev jättedåliga fotografier med den. Så Borzko och Jimmy var på OnOff i Kungens Kurva för att byta den. Nu blev det en Nikon CoolPix 5600 med 5.1 megapixlar istället. Har tagit en hel del fotografier med den under eftermiddagen, och den verkar mycket bättre! Så den blir jag nog nöjd med, hoppas jag.

Sen så blev det strykning av kläder, byte och tvättning av handdukar, dammsugning, torkning av golv, skurning av toalett och badrum, plus städande och plockande och fixande och donande och grejande med allt möjligt.

Jenny och jag gick ut på en promenad på eftermiddagen. Vi gick en liten sväng på ungefär en timme, förbi Hökarängsbadet vid Drevviken och Farsta Strandbad vid Magelungen. Sen gick vi till Centrum där Jimmy också mötte upp med oss. Vi var inne på OnOff där och jag köpte ett 512 mb minneskort till min nya kamera för 500:- kronor. Jag köpte också en prydnads-en att ha på uteplatsen. Och Jenny köpte rosor för att ge till Viktor i kväll när han kommer hem från Lanzarote.

Till middag i dag så blev det lite olika. Jimmy åt en pizza från pizzerian, Jenny åt en kycklingsallad plus pizzabröd från pizzerian och Borzko och jag åt rester från veckans mat. Sen så blev det slappande efter middagen. Borzko satt och tittade på teve. Jag, Jimmy och Jenny satt framför våra respektive datorer. Jag höll på och fixade i min gamla blogg, i min nya blogg, i mitt nya fotoalbum, la in fotografier från nya kameran. Satt och försökte lära mig alla finesser i nya kameran också.

Vid åttatiden så ringde Viktor från Arlanda. Då hade hans flygplan från Lanzarote precis landat. Då åkte Jenny iväg hem till honom där han bor på Lidingö för att möta upp med honom där samtidigt som de kommer ifrån Arlanda. Sen så ska hon givetvis sova där i natt. Jimmy och jag följde med Jenny till tunnelbanan när hon skulle åka. Sen så gick vi bort till videoaffären och hyrde en film: ”New Police Story”, en actionfilm med Jackie Chan. Vi köpte givetvis godis och chips också. Vi satte igång filmen vid niotiden så den var slut vid elvatiden. Sen blev det datorn resten av kvällen. Går väl och lägger mig vid ettiden som vanligt. Filmen var bra förresten.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0