Dagbok - Lördagen den 26 november 2005



Vaknade och gick upp vid sjutiden. Duschade och gjorde mig i ordning sen förstås. Och så gröt och kaffe på det. Borzko gick upp vid åttatiden. Medans han gjorde sig i ordning så satt jag en stund med datorn. Sen så åkte vi iväg för att handla på Willys i Länna vid halvtiotiden.

Lugnt och skönt var det i affären så pass tidigt på morgonen. Handlade för lite drygt ettusen kronor i dag. Sen så åkte vi hem igen. Väl hemma igen så blev det uppackning av varorna förstås. Skönt när allt är välfyllt igen!

Sen så höll vi på här hemma och fixade, pulade, grejade och plockade med lite allt möjligt. Tvätt och strykning förstås också. Lite städning också. Hade ju tänkt mig en promenad också… Men snöblask varvat med regn är ju inte direkt favoritpromenadvädret… Så det blev lite slappande vid datorn en stund istället.

Vid halvfyratiden så gick Borzko och jag iväg till Centrum för att möta upp med Mamma och Pappa som kom bussen. Hade tänkt gå en liten promenad, men det var fortfarande regn och snöblask så vi gick direkt hem istället. Jag fick en Amaryllis av Mamma och Pappa då.

Satt i vardagsrummet en stund och pratade och drack glögg med mandel och russin. Mycket smarrigt med årets första glögg! Sen så åkte Borzko iväg och köpte mat från Take It Thai i Farsta Centrum. Fyra olika sorters rätter blev det som vi alla delade på. Och mycket, mycket gott var det! Rödvin, öl och cola blev det till. Efter det så blev det fika: kaffe, glögg igen, lussebullar och pepparkakor.

Och efter allt ätande och drickande så blev det kortspel. Canasta som vanligt förstås! Två hela omgångar spelade vi, som jag och Mamma vann! Och sen en halv omgång som Mamma och jag ledde när vi avslutade! Sen så åkte Mamma och Pappa hem vid elvatiden. Borzko gick och la sig strax efter, för han ska ju upp tidigt i morgon för att åka till Jönköping.

Själv så städade jag undan här, och sen så blev det datorn i någon timme innan sängen.

I morgon kommer Jimmy och Jenny hem från Dreamhack i Jönköping! Jag längtar efter dem! Det är så tyst och tomt utom dem här hemma!

Ha en trevlig Första Advent-Söndag allihopa!

Tre fotografier i dag. Först ett kort på min Mamma som heter Gun och är 76 år, och på min Pappa som heter Yngve och är 81 år.




 
Sen ännu ett kort på min gulliga lilla älskade Mamma.





 
Och sen ett kort på godiset som vi åt medans vi spelade kort. Det är min Mammas favoritgodis: Mjölkchoklad, Polly och Persikor!






 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0