Dagbok - Lördagen den 5 november 2005

Mobilen alarmade klockan sju. Gick upp och duschade och gjorde mig i ordning. Sen så satt jag vid datorn en stund. Borzko gick upp vid halvniotiden. När han hade duschat och ätit så gick vi ut på en morgonpromenad tillsammans. Jag tog nya kameran med mig för att ta bilder runt omkring i Farsta för att testa den och för att lära mig. Tyvärr så var det väldigt dimmigt ute i morse, så bilderna blev inte så jätteroliga. Får väl göra om det någon solig dag framöver. Vi gick i ungefär en timme i alla fall.

När vi kom hem igen så satte jag mig vid datorn igen. Jobbade med gamla bloggen, nya bloggen, gamla fotoalbumet, nya fotoalbumet, och höll på med nya kameran. Borzko gick iväg till Farsta-Hallen för att träna på gymmet. Jimmy vaknade vid halvelvatiden och gick upp och duschade och åt frukost. Jenny ringde hemifrån Viktor och sa att de var vakna och att allt var bra där.

Sen så åkte Jimmy och jag ut en sväng och övningskörde. Vi åkte till hans kompis Kristian i Hagsätra som han var uppe hos och lånade ett spel av. Hem igen, och när Borzko kom från gymmet ungefär samtidigt så åkte han och jag iväg till Willys i Länna. Jimmy stannande hemma vid datorn då. Handlade cirka åtta plastkassar för cirka 850:- kronor i dag.

Efter upplockning av varor så blev det lite allmänt plockande, pulande, grejande och donande med lite allt möjligt som vanligt. Och sen så satte jag mig vid datorn igen. Middag sen förstås. I dag åt Jimmy en pizza (igen!) och Borzko och jag åt rester och smått och gott från frys, kyl och skafferi (igen!).

Jimmy åkte iväg hem till sin kompis Kristian i Hagsätra efter middagen. Och för mig så blev det datorn igen. Tre Betapet-matcher mot Snurran blev det i kväll. Först vann vi varsin, och sen så hade jag turen att vinna den tredje och avgörande. Lite slötittande på teve blev det också: ”Folktoppen” och ”The Closer”. Nu sitter jag och kollar på en dålig skräckis: ”Valentine”. Borzko halvsover här i soffan bredvid. Jimmy är fortfarande ute med några kompisar. Och Jenny är kvar hos Viktor och sover där i natt också.

Har försökt att ladda upp fotografier från i dag… Men det funkar inte. De kommer i morgon istället. Ha en fortsatt trevlig helg allihopa!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0