Dagbok - Onsdagen den 23 november 2005



Jobbade bara halvdag i dag. Hade tagit ut komptid halva dagen för att jag skulle skjutsa Jimmy till Jönköping. Jobbade alltså mellan sex och tio, och sen så åkte jag hem. Fixade lite här hemma och åt lite också. Sen packade Jimmy in sina grejer i bilen och så åkte vi iväg och hämtade två av hans kompisar, Kristian och Jimi, i Hagsätra. Kom i väg därifrån vid tolvtiden.

Jimmy fick övningsköra hela vägen ner. Cirka 31 mil och drygt tre timmar senare så var vi framme. Killarna gick in och skrev in sig, och sen så packade de ur bilen. Och vid fyra så åkte jag hemåt mot Stockholm igen.





 
Lika långt hem förstås, något snabbare gick det när jag körde, prick tre timmar. Så jag var hemma klockan sju. Borzko hade precis kommit från jobbet. Jenny var också hemma. Åt middag och sen så höll jag på och fixade lite. Sen vid halvnio så körde Borzko hem Jenny till hennes kompis Malin. Hon ska sova där i natt, och sen så kör Malins Pappa, Rickard, Malin och Jenny till Jönköping.

De ska alltså vara på ”Dreamhack – The World’s Largest Computer Festival”. Det är ett LAN-Party för över 6.000 deltagare i Elmia i Jönköping. Det är sjunde gången som Jimmy är där och andra gången som Jenny är där. Fyra dagar håller det på, torsdag till söndag, dygnet runt förstås. Jenny är med som vanlig deltagare, medan Jimmy är ”Crew” den här gången, och det är därför han också skulle åka ner tidigare.Han ska jobba i Security-teamet. På söndag så ska de hämtas hem igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0