Dagbok – Söndagen den 6 november 2005

Mobilen larmade klockan sju i dag som vanligt. Borzko och Jimmy hade gått upp klockan sex. Sen så hade Borzko kört Jimmy till jobbet för han skulle jobba på McDonalds i Västberga i dag mellan sju och fyra. När Borzko kom hem så gick han och la sig igen, och gick upp nästa gång vid halvniotiden. Jenny var ju inte hemma för hon sov ju hos Viktor i går. Dusch och frukost för både mig och Borzko förstås. Sen så satte jag mig med datorn i knäet i kökssoffan en stund. La in fotografier från i går i Foto-Albumet bland annat.
 

Vid tiotiden så gick Borzko och jag iväg till Centrum. Vi skulle möta upp med Mamma och Pappa som kom med bussen. De kom hit för att promenera en stund tillsammans med oss och sen komma hem till oss och fika. Vi promenerade alla fyra i ungefär en timme runt om här i Farsta. Gick ungefär samma promenad som jag och Borzko gjorde i går när jag fotograferade. Det var inte lika dimmigt i dag, men mulet och grått, fast ganska så varmt. Vi slapp regnet i alla fall. Visade i alla fall de fina omgivningarna som finns runt om här i Farsta. Så härligt med två badplatser vid två olika sjöar inom tio minuters gångavstånd från hemmet!
 

Gick sen hem till oss och fikade. Bjöd på kaffe och smörgåsar med flera olika sorters tillbehör som lunch. Sen så satt vi i ett par timmar och pratade och umgicks. Visade en massa fotografier för dem också. Vid tvåtiden sen så åkte de hem, och då följde jag med dem till bussen. Borzko åkte iväg för att hämta upp sin lastbil från firman. Och jag gick hem och satte mig i kökssoffan med datorn i knäet.
 

Jimmy kom hem från jobbet strax före fem. Och Jenny kom hem från Viktor vid femtiden. Då åt vi alla fyra middag tillsammans. I dag blev det thailändsk hämtmat från Gula Kiosken Thai Food här i Farsta. Vi köpte fyra olika rätter plus ris som vi alla fyra delade på. Mycket gott var det! Satt och åt och pratade och umgicks. Skönt när familjen är samlad igen! Två dygn sedan sist.
 

Efter middagen så blev det slappande för alla. Borzko satte sig framför teven, och vi andra tre framför våra datorer. Mycket datortid har det varit för mig den här helgen! Men nu är jag i alla fall klar med mitt fixande med Blogg och Fotoalbum! Nu är jag nöjd! Eller vad tycker ni!?
 

Kvällens enda teveprogram för mig blev: ”Parlamentet”, och resten av kvällen tillbringades som sagt var med datorn.



Kommentarer
Postat av: Bittan

Grattis Bim..Strålande ny fin Blogg,MEN..Jag kan inte se den?Inte läsa rättare sagt??Så små,små bokstäver..Ändrade just inställning för att se..inte ens det hjälpte?Har du nått tips till en så korkad som jag?
Ha en Strålande Ny vecka gumman o var rädd om dej.
Kram.

Postat av: Angela

Här är verkligen fint! en fröjd att enkelt kunna läsa och kommentera. Du har gjort ett gott jobb! *Kram*

2005-11-07 @ 13:36:41
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Britt-Marie

---> Bittan: Hej Bittan! Tack för berömmet! Men jag kan tyvärr inte välja storlek på bokstäverna... Så jag vet inte varför du inte kan läsa! Tyvärr! Någon annan kanske!? *Kram*

2005-11-07 @ 16:30:10
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0