Dagbok - Torsdagen den 10 november 2005

Jobb i dag också förstås. I dag var Christina sjuk så Nadja kom och vikarierade för henne. Vi serverade fiskpanetter, kokt potatis och filsås i dag. I disken där jag jobbade var det en relativt sett ganska så lugn dag. Men i matsalarna var det inte så lugnt i dag heller… det var bråk och konflikter i dag igen… med samma elever som i går… ett gäng på fem stycken av de äldre barnen som inte har förstått riktigt hur man uppför sig i en matsal… framförallt en är värst… och de andra fyra är inte så trevliga de heller… åtminstone inte när de är gäster hos oss i matsalen… jättetråkigt när det är så… de är så pass gamla nu så de borde veta bättre…
 

Hem sen efter jobbet. Mötte upp med Jimmy som redan var hemma. Vi gick direkt till Centrum tillsammans. Först var vi på Nordea. Där avslutade han två gamla sparkonton. Sen så gick vi till Clas Ohlson där vi handlade en hel del kabel, sladdar och kontakter. Efter det så gick vi till Burger King och åt en tidig middag. Jenny åkte direkt till stan efter skolan med några kompisar. Sen så skulle hon möta upp med Viktor i stan och de skulle äta i stan.
 

När Jimmy och jag kom hem så fixade vi alla kablar till nya hemmabiosystemet och till nya DVD:n. Eller rättare sagt så var det mest Jimmy som fixade och jag höll på med en massa vanligt hushållsarbete som vanligt. Vi programmerade in tevekanaler och radiokanaler och gjorde klart allting. Jenny och Viktor kom hit hem efter att de varit i stan. Borzko kom hem från jobbet vid åttatiden.
 

När allt var klart så blev det datorn för mig. Bara ett teveprogram tittade jag på i dag: ”Stockholm Live”. Två Betapet-spel mot Snurran blev det också. Tyvärr så vann hon båda… Fast match nummer två skulle jag nog ha vunnit, om inte mitt Internet hade strulat…
 

Fredag i morgon! Underbart!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0