Dagbok – Fredagen den 10 mars 2006

 

 

Gick upp halvfem som vanligt alla jobbardagar… Minus sexton grader ute… Fy vad trött man är på denna kyla… Duschade och gjorde mig i ordning. Gick iväg strax efter halvsex. Sopade ren bilen från snö och skrapade ren rutorna från is… Det är man ju också rätt så trött på… På jobbet vid tio i sex. Bytte om och började sen jobba vid sex.
 

Fulltalig personalstyrka. Jag var i skalen först, sen så dukade jag, och sen så var jag andreman i stora matsalen. Vi serverade kotlettrad (typ jättetunna fläskkotletter) och potatisgratäng i dag. Mycket, mycket gott var det! Inget speciellt hände i dag, allt flöt på bara bra.
 

Hem direkt efter jobbet. Jenny åkte med mig hem i dag, för hon slutade ungefär samtidigt. Jimmy var inte hemma. Han jobbade på McDonalds i dag mellan 13.00-21.00. Jenny var bara hemma en timme ungefär, sen så åkte hon iväg till sin dansträning i Skärholmen.
 

Själv så gick jag iväg till Centrum och köpte födelsedagspresenter till Jenny. Vad jag köpte kan jag ju självklart inte skriva här, för hon läser ju min blogg. Vi ska ju fira både Jenny (som fyller 16 år på måndag) och mig (som fyllde 45 år i tisdags) i morgon. Släkten kommer hit vid sextiden i morgon kväll.
 

Hem sen igen. Höll på och fixade med lite allt möjligt här hemma sen. Borzko kom hem från jobbet vid halvsextiden. Efter att han hade duschat och ätit middag så satt vi och pratade en bra stund. Jenny kom hem från sin dansträning vid halvåttatiden.
 

Klockan åtta så satte vi oss alla tre, jag, Jenny och Borzko, i vardagsrummet och tittade och lyssnade på ”Så ska det låta”. Jag spelade två Betapet-matcher mot Snurran över Internet samtidigt. Rättvist nog så vann vi en var. Sen så kollade vi lite på slutet på ”Let’s dance”. Vid halvniotiden så kom Jimmy hem från jobbet, och ungefär samtidigt så kom Jennys kompis Zina hit.
 

Jimmy duschade och bytte om och sen så tog han bilen och åkte över till sin kompis Kristian i Hagsätra. Jenny och Zina satte sig i vardagsrummet och kollade på en film. Borzko la sig i sovrummet och kollade på sport på teve. Och själv så satte jag mig i köket med min dator. Så småningom så kollade jag på ”Big Brother” också.
 

Nu är klockan runt elva. Ska kolla klart på ”BB” till halvtolv. Sen så sitter jag väl vid datorn i någon timme. Ska skjutsa hem Jennys kompis Zina hem till Hagsätra också. Och så blir det väl sängen vid ettiden.
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0