Dagbok – Fredagen den 3 mars 2006


 
Ledig dag i dag. (Läs gårdagens dagboksinlägg.) Mobilen ringde klockan sju i dag som de flesta av mina lediga dagar. Gick upp och duschade, gjorde mig i ordning och sen så åt jag frukost. Ensam hemma. Borzko jobbade extra på sin lediga dag. Jimmy var ju kvar på sitt LAN hos sin kompis Kristian i Hagsätra. Jenny var också i Hagsätra fast hos sin kompis Lina där hon sov över i natt.

Hade tänkt mig en morgon- / förmiddags-promenad, men åtta minusgrader och snöfall lockade mig inte… Funderade på gymmet… men inte heller det lockade mig… Så jag ställde mig vid strykbrädan istället i ungefär en timme och strök en ganska så stor hög med kläder. Sen så höll jag på och pulade, plockade, fixade och grejade med alla möjliga och omöjliga hushållsgöromål här hemma.

Så småningom så gick jag till Centrum för att göra några ärenden. Då tittade faktiskt solen fram och det var ganska så skönt ute, men då hade min promenadlust försvunnit… Handlade några smågrejer: block, kuvert, frimärken, förköpshäften, m.m. Köpte fyra stycken (tag fyra betala för tre) pocketböcker också.

Sen så gick jag hem och tog bilen och åkte till affären ”Bea” i Svedmyra. Kollade runt lite men köpte ingenting där i dag. Hem igen sen. Åt lite lunch när jag kom hem. Ett ymnigt snöande satte igång sen igen när jag kom hem…

Höll på igen med allt möjligt här hemma sen. När jag tyckte att jag hade gjort nog med nytta i dag så satte jag mig och läste. Läste ut boken som jag nu har hållit på med ett tag, en svensk vampyrbok som heter: ”Låt den rätte komma in” av John Ajvide Lindqvist. Den var bra.


Jenny kom hem från sin kompis Lina vid halvtretiden. Jimmy kom hem från sitt LAN hos sin kompis Kristian vid tretiden. Han bara packade upp sina grejer och duschade, och sen så åkte han iväg till sitt jobb på McDonalds i Västberga för att jobba ett kvällspass mellan 16.00 och 22.00.


Borzko var hemma från jobbet vid femtiden. Då åt jag, han och Jenny middag tillsammans. Satt och åt och pratade länge. Sen så gick Borzko och la sig redan vid halvåtta (!) för han ska jobba extra i morgon och ska gå upp redan halvtvå (!), precis som förra helgen.


Jenny och jag satte oss i vardagsrummet vid åttatiden. Vi tittade på ”Så ska det låta”. Har alltid tyckt att det är ett bra program, men jag har aldrig gillat Peter Harrysson… Nu var programmet mycket bättre när Peter Settman var programledare istället!


Sen så satt jag med datorn en stund. Vid halvelvatiden så kom Jimmy hem från jobbet. Jag, Jimmy och Jenny kollade på ”Big Brother” mellan halvelva och halvtolv. Efter det så satt vi alla tre vid våra datorer igen. Jag sitter väl här till ettiden som vanligt. J&J sitter nog längre…


Ha en fortsatt trevlig helg allihopa!




Kommentarer
Postat av: Angela

Hallå där vart tog lördagen vägen? Ingen uppdatering sedan i fredags!

2006-03-05 @ 09:30:41
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

Hahaha! När du skrev den här kommentaren så höll jag precis på att uppdatera! Fem minuter efter din kommentar så låg den inne. ;-)

2006-03-05 @ 09:40:18
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Angela

Phew, det var ju för tur! Trodde en sekund att någon från regeringen tagit bort lördagarna i Stockolm ;-)

2006-03-05 @ 14:52:05
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

Hahaha! Ja, skulle regeringen göra så, då röstar jag definitivt bort dem till hösten! ;-)

2006-03-05 @ 14:53:29
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0