Dagbok – Söndagen den 5 mars 2006


 
Mobilen larmade klockan sju i morse. Gick upp och duschade och gjorde mig i ordning, och sen så blev det frukost förstås. Funderade på om jag skulle ta mig en morgonpromenad… men åtta minusgrader och gråmulet väder lockade inte… Satte mig vid datorn en stund istället och skrev min dagbok från i går bland annat. Borzko vaknade och gick upp klockan nio. Han duschade, gjorde sig i ordning, åt frukost och sen vid halvelvatiden så gick han iväg till Farstahallen för att träna. Jenny vaknade och gick upp klockan tio. Hon gjorde sig i ordning och åt frukost. Jimmy kom hem från jobbet vid halvsex i morse, så han hade sagt att han skulle sova till cirka halvtvå.

Vid halvelvatiden så gick Jenny och jag iväg till Sol-Akuten i Centrum. Där solade vi ett varsitt 15-minuterspass. Jätteskönt! Det var tredje solningen den här veckan, så nu har man ju fått lite grundfärg. Nu blir det förmodligen en gång i veckan hädanefter. Sen gick vi runt lite i Centrum och kollade på kläder. Men vi köpte ingenting i dag.

Hem igen sen. Borzko kom hem från gymmet ungefär samtidigt. Alla åt vi lite lunch sen. Sen höll vi alla tre på med lite allt möjligt. Vid tvåtiden så stack både Borzko och Jenny iväg till varsitt håll. Borzko skulle först iväg och kolla efter draglist och dörrhandtag till dörren till vår inglasning på balkongen. Sen skulle han tanka och fixa lite med bilen. Och sen så skulle han hem till sin Mamma på middag och fika. Jenny skulle in till stan för att möta upp med sin expojkvän Viktor. De skulle ta en fika och prata.

Själv så satte jag mig och slappade med min dator. Vid halvfyratiden sen så väckte jag Jimmy. Tyckte att det räckte med tio timmars sömn och han hade sagt att han skulle sova till typ halvtvå. Han åt frukost (!) och sen så duschade han och gjorde sig i ordning. Sen så satt vi med våra bärbara datorer i köket ett tag.

Vid sextiden sen så tog vi bilen och så åkte vi iväg till Globen. (Se de två föregående blogginläggen). Vi mötte upp med Jenny där som kom direkt ifrån stan och mötet med Viktor. Vi gick runt lite utanför Globen och kollade efter biljetter. Vi fick tag i lite billigare biljetter i alla fall: en för 200:- och två stycken för 300:- vardera. Så istället för 1.050:- så blev det 800:-. Alltså 250:- kronor billigare i alla fall.

Sen gick vi in i Annexet till Globen. Väntade en stund, och sen punktligt halvsju så började förbandet ”The Ark” att spela. Vi stod ganska så långt fram, och vi såg bra. De spelade i cirka 45 minuter. Jättebra var de! Sen var det paus i cirka en halvtimme, och sen så körde ”The Darkness” också igång punktligt. Nu stod vi lite längre bak, men vi såg bra nu också. De var också jättebra! De spelade den dubbla tiden, cirka 1,5 timme. Cirka kvart över tio så var det slut.

Det var inte så mycket folk på konserten så det gick snabbt att komma ut, och även från parkeringshuset, så vi var hemma strax efter halvelva. Kom i säng vid elvatiden, men sen var det svårt att somna efter upplevelsen och det höga ljudet. Mycket bra konsert var det i alla fall tyckte jag! Och både Jimmy och Jenny var nöjda. Jimmy mest med ”The Darkness” och Jenny med ”The Ark”. Jag var nog lika nöjda med båda grupperna! Jättekul också att gå på rockkonsert med både Jimmy och Jenny!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0