Dagbok – Tisdagen den 21 mars 2006


 
Jobb i dag igen förstås. I dag var Kaisa tillbaka i Ormkärr, så vi var full personalstyrka hos oss i Hagsätra. Vi serverade chickennuggets, potatismos och sötsur sås i dag. Inget speciellt hände i dag på jobbet. Det var en hektisk dag, i alla fall i diskplocken/grovdisken där jag var, men allt flöt ändå på bara bra.

Hem direkt efter jobbet. Jenny var hemma. Hon hade varit hemma från skolan i dag också. Hon kände sig fortfarande hängig efter gårdagens feber, och vilade i dag. Men på eftermiddagen så kände hon sig bättre, så när jag kom hem så tog jag med mig henne ut på en promenad. Det var soligt och fint, men kallt och blåsigt. Vi gick Hökarängsvarvet plus lite till. Var ute i en timme och en kvart ungefär.

Höll på och fixade lite här hemma när vi kom hem. Jimmy kom hem från McDonalds vid halvfemtiden. Han hade varit där i tre timmar för att lära sig att räkna kassorna. Kul att han får lära sig nytt, och kul att han får ta mer ansvar! Middag åt vi tre sen vid femtiden.

Sen vid sextiden så försvann vi alla tre iväg på olika håll. Jenny åkte iväg till sin dansträning i Skärholmen. Hon var inte med i dag eftersom hon precis har varit sjuk, men hon tittade på och lärde sig stegen på så sätt. Jimmy åkte hem till sin kompis Kristian i Hagsätra. Och själv så gick jag iväg till Sol-Akuten i Centrum. Där solade jag i en kvart, och det var den sjunde gången i år.

Väl hemma igen så blev det slappande i kökssoffan. Bärbara datorn fanns med i knäet förstås. Lite slötittande på teve blev det också samtidigt. Borzko kom hem från jobbet strax före åtta. Hans kväll var som vanligt: middag, dusch och sen nyheter och sport på teve.

Nu är klockan halvtio, och Jenny kommer snart hem från dansen. Då blir det en fika och lite prat med henne, och efter det så är det väl sängdags.



Kommentarer
Postat av: Angela

Och var tusan är stegräknaren, Har du sålt den i alla fall? Hur ska jag någonsin kunna mäta mig när du inte publicerar dina ;-)

2006-03-21 @ 22:16:44
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

Hahaha! Nej, jag har inte sålt stegräknaren! Jag har varit så lat så jag har inte ens satt på mig den när jag går ut! Men jag lovar att skärpa mig! ;-)

2006-03-22 @ 15:59:00
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Angela

Phew! Det är lite kul att läsa hur flitig du är. Du får ju inte glömma att du är min förebild när det gäller stegeriet.

2006-03-22 @ 18:02:41
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

Jag tackar och bockar allra ödmjukast! ;-)

2006-03-22 @ 18:04:32
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0