Dagbok – Torsdagen den 16 mars 2006


 

I dag jobbade jag förstås, men inte direkt som vanligt. Var bara i Hagsätraskolan till klockan halvnio, och sen så åkte jag iväg för att jobba i Ormkärrsskolans matsal. Ormkärrskolan hör till Hagsätraskolans rektorsområde. Vi skickar ner mat och grönsaker dit varje dag. Där jobbar bara en enda personal som har hand om matservering och disk. Hon hade tagit ledigt i dag och i morgon, och när hon är ledig eller sjuk så måste någon från oss åka ner dit och vikariera. Vi är fem stycken i vars befattning det innefattar att vi ska dit ner, och vi turas om.

I dag var det då min tur att åka dit. Halvnio stack jag iväg. Sen så serverade jag mat och diskade. Halvtvå var jag klar, så då åkte jag iväg hemåt. Nu är i alla fall min tur gjord, så nu är det fyra gånger emellan tills det är min tur igen. Jag gillar inte att åka ner dit. Det är så tråkigt att vara helt ensam. Och så känner jag mig så bortkommen, för jag hinner glömma bort hur allt funkar och alla rutiner mellan gångerna.

Hemma vid kvart i två. Jimmy satt och åt frukost när jag kom hem. Han hade ju jobbat i natt, så han hade sovit mellan halvåtta och halvtvå. Sen så satte han och jag igång med vår torsdagsstädning. Jenny kom hem senare så hon fick ta sin del då. Tillsammans så blev det det här som vi gjorde i dag: dammsög, torkade golv, dammade, bytte och tvättade handdukar, strök kläder, skurade toalett och badrum.

Jimmy dammsuger i hallen.



 


Jag stryker kläder i vardagsrummet.




 


Jenny skurar av badkaret i badrummet.




 


Middag åt vi vid femtiden. Sen när allt var klart så röjde Jenny upp på sitt rum. Jimmy åkte iväg till sin kompis Jimi i Hagsätra. Sen skulle han åka direkt till jobbet på McDonalds för att jobba ett nattpass i natt igen mellan 22.00 och 07.00. Vid halvsjutiden så gick Jenny och jag till Centrum till Sol-Akuten. Där solade vi i en kvart var. Det var min sjätte solning nu.


Hemma igen vid sjutiden. Då blev det kökssoffan och datorn som gällde. Slötittade lite på teve också: ”Big Brother” och ”Sofis Mode” blev det i dag. Borzko kom hem från jobbet vid halvåttatiden. Middag, dusch och sport på teve blev det för honom. Jenny fortsatte att städa sitt rum och satt också vid datorn.


Glöm inte bort att läsa Jennys Blogg!



Kommentarer
Postat av: Bittan.

Hejsan!
Tittar förbi o kollar så ni har det bra!
Liknar en myrstack..hehe..sååå flitiga ni är allihopa menar jag!Underbara ungar du har,Bim!
Och jag vidhåller att ni ser ut att vara syskon:D
Önskar en härlig o vilsam helg.
Hoppas samma sol skiner på er,som på oss här på V-kusten!:P
Kram till Dej o din fam.

2006-03-17 @ 13:32:40
URL: http://spaces.msn.com/majornasbittan/
Postat av: Bim

Hej Bittan! Alltid lika kul när du kikar in här, och när du kommenterar! Tack för allt beröm också! Jag önskar dig också en underbar helg! *Kram*

2006-03-17 @ 22:49:13
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0