Dagbok – Torsdagen den 2 mars 2006




Jobb i dag med. En och en halv timmes sovmorgon i dag också. Vi serverade korv och makaroner i dag. I dag var Ami och Kristina lediga. Jag var först i skalen och sen i disken. Sen så hade vi ArbetsPlatsTräff med vår chef Intendenten Agneta och skolsekreteraren Lena. Monica bjöd på glass, bär och kakor till kaffet eftersom hon fyllde år i går. Städade en hel del extra i dag också. Gick hem ordinarie tid klockan två.


Och i morgon är vi lediga! Vi har inte någon matlagning i morgon, varken till fritids eller dagisskickningarna, utan dagen är avsatt för extra städning. Då sa vår chef att om vi jobbade på bra i dag och om vi tyckte att vi hade hunnit med den extra städning som vi behövde så fick vi vara lediga i morgon! Och det hade vi ju inget emot direkt!


Hem direkt efter jobbet. Eftersom det är torsdag i dag skulle ju jag, Jimmy och Jenny egentligen ha vår torsdagsstädning. Jimmy är ju på LAN, så då skulle Jenny och jag städa själva. Men när jag kom hem i dag så hade Jenny gjort all städning alldeles själv! Jag blev så glad! Tycker att det var så gulligt gjort av henne! *Tack Jenny!*


Som ett litet tack så bjöd jag henne på en solning i Sol-Akuten! Vi gick dit och solade i en kvart var. Så skönt! Sen så gick vi en sväng i Centrum. Jenny köpte en lotion och jag köpte ingenting.


(Sol-Akuten i Farsta)






Väl hemma igen så höll jag på och plockade lite med allt möjligt. Sen vid halvfemtiden så åkte Jenny och jag iväg till Örby där Mamma och Pappa bor. Mamma hade bjudit sina två döttrar och sina fyra barnbarn på ett restaurangbesök på ”Örby Bar & Kök”. Tyvärr så hade syrran förhinder så det blev Mamma, Jag, Jimmy, Jenny, Maria och Mathias.


(Mathias, Mamma, Jag, Jimmy, Maria)





Jag åt Scampi Italiana med vitvinssås och vitlök. Det var mycket, mycket gott! Jag drack mineralvatten till. Till efterrätt så åt jag sorbet med grädde och så kaffe förstås. Alla var nöjda med sina olika maträtter. Satt och pratade och hade det trevligt i cirka två timmar. Sen så drog vi oss alla hemåt.


(Mathias, Jenny, Mamma, Jag, Maria)






Jimmy åkte tillbaka till sitt LAN hos sin kompis Kristian i Hagsätra. Han skjutsade Jenny till hennes kompis Lina i Hagsätra där hon skulle sova över i natt. Och jag åkte hem till Farsta. Var hemma vid halvåttatiden. Borzko var hemma och hade kommit hem från jobbet vid sjutiden.


Kvällen blev lugn. Borzko och jag satt och pratade om allt möjligt. Eftersom han jobbar extra i morgon på sin egentligen lediga dag så gick han ju och la sig rätt så tidigt, och då satt jag med min dator resten av kvällen.


---------  


Mycket trevlig dag i dag! Många små glädjeämnen i dag: sovmorgon, bra dag på jobbet, bra möte, överraskning med ledig dag i morgon, Jennys städning här hemma, solarium, restaurangbesök med god mat och trevligt sällskap, pratstund med Borzko, slapparkväll med datorn, m.m. Så jag ska ju verkligen inte klaga och gnälla egentligen. Men lite måste jag! Jag är så förbannat trött på detta väder nu! Nu har vi haft snöstorm igen i flera dagar! Hur mycket snö ska det komma egentligen!? Så jobbigt att pulsa fram i denna snö… Och blåser och snöar massor gör det… Och bilen får man nästan gräva fram varenda gång som man ska ha den… Det är ju faktiskt mars nu! Jag vill ha vår nu! Är så trött på tjocka vinterjackor och stövlar… Vill ha vårjacka och lätta skor nu! Och kunna promenera på snö-, is-, modd- och halk-fria trottoarer… Sådärja! Nu har jag klagat och gnällt lite igen! Nu ska jag glädja mig åt min lediga dag i morgon istället!


 

Kommentarer
Postat av: Husmusen

Hej hej
Läste din fråga, är det blockljus eller höga stearinljus du söker?

Hoppas att du får en trevlig helg! :)

2006-03-03 @ 18:30:04
Postat av: Bim

---> Husmusen: Har även svarat i din blogg. Det är alltså höga, långa, smala ljus som jag söker.

2006-03-03 @ 18:41:57
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Husmusen: Och tack det samma till dig! Hoppas du också får en trevlig helg! :-)

2006-03-03 @ 18:42:41
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0