Dagbok – Torsdagen den 30 mars 2006


 
 

Jobbade som vanligt i dag också förstås. I dag serverade vi kycklinggryta och kokt ris. Vi hade även gulaschsoppa och mjukt bröd som rest från gårdagens lunch. Inget speciellt hände på jobbet i dag.
 

Direkt efter jobbet så åkte jag till min frissa, Lotta, i Ormkärr. Där gjorde jag det jag alltid gör: helblekte håret jätteljust, klippte håret jättekort, färgade ögonfransar och ögonbryn. Och det gick på 700:- som det alltid också gör. Bokade ny tid om sex veckor igen, också precis som alltid. Två och en halv timme tog det. Kul att träffa Lotta är det alltid!
 

Hemma vid femtiden. Då åt Borzko, jag och Jenny middag tillsammans. Det blev bara rester i dag. När jag kom hem så var det också två stycken elektriker här. De fixade en massa el-jobb som vi behövde få gjort: två infravärme med timer plus två lampor plus två eluttag på övre balkongen, och så två infravärme med timer plus två eluttag på nedre balkongen. Jordfelsbrytare och utökning i proppskåpet också.
 

Borzko var ledig från jobbet i dag, och är så även i morgon. Han har jobbat för mycket övertid den här månaden, så han var ”tvungen” att vara ledig de två sista dagarna. Däremot så börjar han nästa månad med att direkt jobba extra på lördag! Han städade här hemma i dag, och sen så var han på ett besök på ”snark-kliniken”. Han ska sova med en apparat i natt som ska registrera fakta om hans sömn och snarkning. Och sen ska han utredas om sin snarkning igen. Han opererades i halsen för ett par år sedan, snarkningen försvann nästan helt då, men nu är den tillbaka igen.
 

Jimmy sov till två i dag efter sitt nattpass på McDonalds i natt. Sen så ringde Patrik och så fick han köra budbil i kväll också, precis som i tisdags. I kväll körde han i söderförorterna och det blev cirka fyra och en halv timme i kväll också. Han var hemma vid halvniotiden.
 

Jenny stack iväg hem till sin pojkvän Robin vid sextiden. Sen så kom hon hem igen vid halvtiotiden.
 

Jag satt större delen av kvällen instängd i Jennys rum… Eftersom elektrikerna jobbade både i hallen och på både övre och undre balkongen så var det svinkallt i större delen av lägenheten. Vidöppna dörrar hela kvällen. Jag satt med datorn och höll på med allt möjligt, och så slötittade jag lite på teve också. Sen när Jimmy kom hem så bytte jag till hans rum.
 

Elektrikerna stack iväg vid tiotiden. De var här, två killar, i hela sex timmar. Mycket jobb… Nästan klara blev de, de ska bara komplettera lite någon kväll i nästa vecka, förmodligen på onsdag. Dyrt blev det i alla fall… Men, men, det kan nog vara värt det.
 

Fredag i morgon!!!
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0