Dagbok – Torsdagen den 9 mars 2006



Jobbade förstås som vanligt i dag också. I dag serverade vi fisksoppa plus mjukt bröd med pålägg. Hade även lasagne kvar sen i går som vi serverade. Inget speciellt hände på jobbet i dag, allt flöt på bara bra.

Hem direkt efter jobbet. Eftersom det var torsdag så blev det städning. Jimmy var hemma och vi satte igång med städningen direkt. Jenny tog sin del senare när hon kom från skolan. Sen så åt Jimmy och jag tidig middag redan vid halvfyra. Jimmy åkte sen iväg för att jobba ett kvällspass på McDonalds mellan fem och nio. Jag stack iväg till tandläkaren, hade tid hos Folktandvården i Farsta Centrum klockan fyra.

Hos tandläkaren gjorde jag en grundlig undersökning plus röntgen. Jag har problem med två tänder som ilar som hon kollade lite extra på. Hon ska försöka att åtgärda det nästa gång. Hade även karies på två ställen som också ska åtgärdas nästa gång. Sen så fick jag boka tid till en tandhygienist, för jag har en hel del tandfickor som hon tyckte att hon behöver titta på. 790:- kronor gick det på den här gången…

När jag kom hem igen så var Jenny hemma, och hon hade gjort sin del av städningen. Tillsammans så blev det i dag: dammsugning, torkning av golven, rengöring av badrummet och toaletten, byte och tvätt av handdukar, strykning av tvätt. Hann inte med allt som jag hade tänkt mig, så det blir lite i morgon och/eller på lördag också.

Jenny städade sen sitt rum också, och så gjorde hon lite skolarbete, sen blev det väl datortid mest för henne. Jag höll på och fixade lite, och sen blev det datortid i soffan för mig. Borzko kom hem vid kvart i åtta från jobbet. Hans kväll blev som den brukar: middag, dusch och sen sport på teve. Jimmy kom hem vid halvtiotiden.

---------  

I morse släpptes biljetterna till Guns N Roses konsert på Globen den 26 juni. Jimmy köpte två biljetter till honom och mig. Ståplats blev det. 455:- kronor styck gick det på. Han var och hämtade ut biljetterna och han hämtade även ut Mamma Mia-biljetterna som jag köpte i går. Det ska bli jättekul att se Guns N Roses!  Nu har jag biljetter till: Rollings Stones den 10 juni på Ullevi, Guns N Roses den 26 juni i Globen, och Mamma Mia på Cirkus den 10 december. Härligt att ha dessa evenemang att se fram emot! (Vi missade ju att köpa biljetter till Iron Maiden i Globen i november… men jag ska nog kolla på Blocket och köpa där…)

(Axl Rose i Guns N Roses)



---------  

Har förhandsbokat en ny mobiltelefon till mig nu! En Sony Ericsson W810i. Den ska komma i april.

(Sony Ericsson W810i)


---------  

Fredag i morgon! Underbart!


Kommentarer
Postat av: Angela

Då blir det dubbelfirande av din och Jennys födelsedagar i morgon då? Hoppas ni får det lika trevligt som alltid!

2006-03-10 @ 21:18:07
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

Precis! Det blir dubbelfirande i morgon! Och det blir säkert trevligt! :-)

2006-03-10 @ 22:11:23
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: LiiZa

Meh, jag vill också se stones ju ._.

2006-03-12 @ 00:55:48
URL: http://LittLeTrasH.blogg.se
Postat av: Bim

Ja, men gör det då! ;-)

2006-03-12 @ 11:19:16
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0