Vårdagsjämning + Halva vårterminen har gått !

Jaha, då är det Vårdagsjämning i dag! Inte för att det märks precis… Jo, det är ju faktiskt ljusare ute. Både på morgnarna och på kvällarna märks det att det är ljusare, och det är ju himla skönt. Lite soligt till och från har det varit de senaste dagarna också. Men det är så jättekallt på kvällar, nätter och morgnar, och ganska så kallt på dagarna. Väldigt kall vind är det också. Och massor med snö är det ju överallt… is också. Så det känns ju inte direkt som om det är Vårdagsjämning precis…

 

Men nu måste väl snart våren komma! Jag är så trött på det här nu. Har varit så himla vinterdeppig sista tiden… Det är så jobbigt att gå omkring och vara deppig och ledsen när jag egentligen inte har någon anledning till att vara det. Men jag har inte förmågan att ”rycka upp mig” tyvärr. Jag tror nog att det går över bara våren kommer på riktigt…

 

Efter morgondagens arbetsdag har också exakt halva vårterminen gått. Då har vi jobbat 52 arbetsdagar och har 52 arbetsdagar kvar av vårterminens 104 arbetsdagar. Det känns ju skönt att veta att för varje dag så går vi allt närmare sommarlovet!

 

På lördag så ska vi ju ställa om klockorna till sommartid också. Det är ju skönt när det blir ännu ljusare på kvällarna. Bara det blir lite varmare så man kan utnyttja kvällarna också!

 

Så nu är det bara att hoppas, hoppas och hoppas att VÅREN kommer snart! Och att det blir en underbar vår! Och en lika underbar sommar!



Kommentarer
Postat av: Bim


Länk till några rader om 2007 års vårdagsjämning:
http://bim.blogg.se/1174508373_onsdagen_den_21_mars_.html

2007-03-22 @ 16:35:45
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0