Lördagen den 28 oktober 2006

Mobilen larmade klockan sju i morse som den nästan alltid gör på helgerna. Jag gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen så blev det gröt och fika till frukost, och samtidigt lite nyhetsläsning i datorn.


 

Borzko hade gått upp redan klockan fem och åkt till jobbet för att jobba extra i dag. Jimmy sov gott efter sitt krogbesök i går kväll/natt och skulle gå upp vid tolvtiden. Jenny var inte hemma, hon sov hos Robin i natt.


 

Vid niotiden så gick jag ut på en promenad. Klart och soligt ute. Men kallt, bara tre grader, och väldigt blåsigt. Gick runt Farsta i lite knappt en och en halv timme. Glömde stegräknaren hemma i dag. Här är några fotografier från promenaden.




     

 

    



 

 

Var sen hemma bara en kort stund. Bytte skor, skalade av mig lite kläder, och gick på toa. Sen så gick jag iväg till Centrum.


 

Först var jag på Clas Olsson. Där köpte jag tio stycken kopplingsur. Åtta stycken digitala för inomhusbruk, och två stycken för utomhusbruk. 50:- kronor styck för båda sorterna. Här är länk till den digitala, och här är länk till den för utomhusbruk.


 

Sen så var jag på Åhléns och köpte fyra stycken Date parfym. 50:- kronor styck. Här är länk.


 

Och slutligen så var jag på SkoPunkten. Där köpte jag ett par ett par stövlar som var veckans Skoop. Nedsatta från 349:- till 199:-. Här är länk till stövlarna.


 

Jag köpte också tre par skor. De kostade 250:- kronor per par. Men eftersom SkoPunkten alltid har: ”Tag tre betala för två”, så blev det tre par för 500:-, alltså cirka 165:- kronor per par.


 

Här är länk till först paret. Och här är länk till andra paret. Det tredje paret fanns inte med på deras hemsida, så jag lägger in ett fotografi på dem istället.




 

 



 

När jag kom hem igen så åt jag lite lätt lunch och tog en fika. Satt sen en liten stund vid datorn.


 

Klockan tolv så vaknade Jimmy. Han gick upp, åt frukost, och sen så duschade han. När han sen var klar så åkte vi iväg med hans bil vid ettiden.


 

Först så åkte vi ut till Webhallen i Solna. Där köpte Jimmy ett lås till sin bärbara dator som han hade beställt. Han ska ha det när han ska på LAN i november.


 

Sen så åkte vi till Willys i Länna. I dag blev det tio plastkassar fulla för cirka 1.300:- kronor. Åkte hem sen och packade upp allt i kyl, frys, skafferi, och städskåp.


 

Efter det så blev det en sväng till Centrum för Jimmy och mig. Vi var till affären ”Game” och där köpte vi oss ett varsitt PSP (PlayStation Portable). Främst är väl tanken att vi ska ha dem till vår Thailandsresa, men de lär ju även användas flitigt här hemma också. Länk till PSP finns här.


 

Vi köpte två stycken spel var också. Jag köpte: ”Namco Museum Battle Collection” och  ”Ape Academy 2”.


 

När vi kom hem igen så kom Jenny precis hem samtidigt. Borzko hade nyss kommit från jobbet också. Vi åt alla fyra middag ihop då. Trevligt att äta alla fyra tillsammans!


 

Sen så blev det en slapp och skön familjekväll för oss alla fyra. Vi spelade på våra nya PSP-spel, vi satt med våra datorer, och vi slötittade på teve. Vi åt chips, dipp, choklad, och godis också. Vi drack öl och läsk.


 

Jättetrevlig kväll var det. Det är inte så ofta nu för tiden som vi alla fyra är hemma samtidigt en lördagskväll och sitter och myser som i kväll.


 

Beställde fyra spel till mitt PSP på Internet också. Jimmy beställde ett till sitt.


Kommentarer
Postat av: Kim M

Ljuvlig blå himmel på de fyra bilderna :)

2006-10-28 @ 22:37:04
URL: http://kiremik.blogspot.com
Postat av: Angela

Och massor av fina skor!

2006-10-29 @ 01:06:16
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Kim M: Ja, det var en väldigt fin dag här i går! Men alldeles för kall blåst för att det skulle ha varit njutbart till hundra procent på promenaden... ;-)

2006-10-29 @ 10:07:06
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Angela: Hihihi! Ja, är man shopoholic så är man! ;-)

2006-10-29 @ 10:07:31
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0