Onsdagen den 18 oktober 2006

Jobbade…


 

Jobbade över i en timme i dag. Åkte sen hem direkt efter jobbet. Kom hem vid kvart över tre. Höll sen som vanligt på under eftermiddagen och fixade med allt möjligt här hemma. Satt vid datorn lite också.

 
 

Jenny kom hem från skolan vid halvfemtiden. Då åt hon och jag middag tillsammans. Sen så var hon bara hemma en liten stund, och sen så stack hon iväg vid halvsextiden. Hon åkte för att möta upp med några kompisar och sen så skulle de gå på ishockeymatch och se Hammarby möta AIK.


 

Jimmy var på sin kurs på McDonalds huvudkontor i Skärholmen i dag också. Sen så åkte han direkt därifrån till hotellet Scandic i Kungens Kurva. Han ska sova där i natt, och även i morgon natt, och så kursa på dagarna. På fredag kväll kommer han hem igen.


 

Jag hamnade i kökssoffan och varvade bloggläsning och nyhetsläsning i datorn, med bokläsning, fortfarande: ”Flickan som lekte med elden” av Stieg Larsson.


 

Borzko kom hem från jobbet vid sjutiden. Middag, dusch, och sen sport på teve, så blev hans kväll.


 

---------  


 

I dag har halva höstterminen gått. Den första halvan har gått ovanligt fort tycker jag. Det kan nog bero på många olika saker, men den fina sensommaren och förhösten är nog en orsak. Olika orsaker på jobbet har nog bidragit också. Jag hoppas verkligen att den andra halvan går lika fort. Men det tror jag nog att den kommer att göra. Jag har ju Thailand att se fram emot!


Kommentarer
Postat av: Ahnna

För oss högskolestudenter är det två veckor kvar till halva höst terminen. Vi går en liten bit in i Januari. Men Vi slutar tidigare än er ändå på sommaren pga 20 veckor per termin. Men vad skönt att du har något att se fram emot! Vet inte om man våga säga till dig vad längtar efter( du gillar det inte.) Men jag säger det ändå, jag längtar efter...SNÖ och Advent(Jag älskar det.) Tur att vi är lite olika eller vad säger du?

2006-10-18 @ 20:57:41
Postat av: Bim

---> Ahnna: Hahaha! Ja, visst är det skönt att vi alla är olika! Tänk, vad tråkigt det skulle vara annars! Själv så längtar jag varken efter snö eller advent. Bara till solen och värmen i Thailand! Men visst är det mysigt med advent också! Att få tända alla ljus och stjärnor och ljusstakar och liknande! Det livar ju upp mörkret så! Men snö tycker jag inte är mysigt... Jo, kanske någon riktigt fin vinterdag med sol! :-)

2006-10-18 @ 21:03:39
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Ahnna

Hur gör du när du lägger upp bilder? Gör du om dem först i ett annat program? Jag får stora eller små bilder. Har bara fått till det en gång men då gjorde jag om dem i ett annat program. Men jag vill bara kunna lägga upp dem och inte krångla runt i datorn och lägga en massa tid på det.

2006-10-18 @ 21:17:25
Postat av: Angela

Tar mig friheten att svara på Ahnnas fråga, vilket givetvis inte hindrar att Bim också svarar ;-) Jag gör om mina bilder i Photoshop till 480*360 om det är liggande och stående blir tvärtom, alltså 380*480.

2006-10-18 @ 22:10:20
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Ahnna: Glömde skriva att jag också förminskar korten lite innan jag länkar till dem. Jag gör dem 400x300 eller 300x400 beroende på om de är stående eller liggande

2006-10-19 @ 15:27:10
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Angela: Lägger du in dem direkt i bloggen sen efter att du har gjort om dem i Photoshop?

2006-10-19 @ 15:28:52
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Angela

Japp!

2006-10-19 @ 21:20:25
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Ahnna

Tack!!! Jag är så tacksam för svaren.

2006-10-19 @ 21:45:12
Postat av: Bim

---> Angela: Okej. Lite enklare än mitt krångliga sätt... ;-)

2006-10-20 @ 15:33:55
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Ahnna: Varsågod! Det var så lite så! ;-)

2006-10-20 @ 15:34:29
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0