Tisdagen den 17 oktober 2006

Jobbade…


 

Åkte hem direkt efter jobbet. Var hemma vid halvtretiden. Ingen var hemma när jag kom hem. Borzko jobbade som vanligt och beräknade att vara hemma vid sjutiden. Jimmy var andra dagen på sin kurs och beräknade att vara hemma vid halvsjutiden. Jenny har eftermiddagsvecka i skolan och beräknade att vara hemma vid halvsextiden.


 

Jag höll på som vanligt här hemma när jag kom hem från jobbet. Fixade, plockade, grejade, pysslade, och donade med lite allt möjligt och omöjligt under eftermiddagen. Jenny ringde när hon var på väg hem från skolan. Hon hade redan läst ut boken som vi köpte i går. Jag gick och mötte upp med henne vid tunnelbanan vid halvsextiden. Sen så gick vi till Bokia och köpte del två och del tre i samma bokserie.




 

 



 

Åt middag vi två sen direkt när vi kom hem. Jimmy kom hem från kursen vid sextiden. Han lämnade bilen och sina grejer. Han gjorde sig i ordning, och sen så skjutsade jag iväg honom strax efter sex. Åkte till Skärholmen och lämnade av honom vid Scandic Hotel där han skulle möta upp med sina kurskompisar och kursledare. Sen så skulle de åka vidare tillsammans in till stan för att gå ut och äta på ”Hard Rock Café”.


 

Kom hem igen vid kvart i sju. Borzko kom hem från jobbet ungefär samtidigt. Han åt middag då och sen så duschade han. Resten av kvällen så satt han i vardagsrummet och tittade på sport på teve. Jag satte mig i kökssoffan med min lilla bärbara dator i knäet. Läste även lite grann i boken som jag håller på med: ”Flickan som lekte med elden” av Stieg Larsson.


 

Jenny satt och pluggade lite på kvällen och satt även lite vid datorn. Sen vid halvniotiden så gick hon till Centrum och tog tunnelbanan in till Medborgarplatsen och hem till Robin. Han hade tränat innebandy i kväll, det var därför hon åkte dit så sent. Hon sover kvar där i natt också och går direkt till skolan därifrån i morgon.


 

Tjugonde dagen i rad som Internet strular…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0