Dagens Dagbok - Måndagen den 30 april 2007 - Första halvan av dagen.

Mobilen larmade klockan sju i morse, som de flesta av mina lediga dagar. Jag skulle ju egentligen jobba i dag, men tog ju ut kompledighet. Borzko hade gått upp redan klockan halvfyra och åkt iväg för att jobba i dag. Jenny gick upp redan klockan sju också, för hon skulle storstäda sitt rum. Jag duschade och gjorde mig i ordning, och sen så åt Jenny och jag frukost ihop vid åttatiden.

 

Efter det så höll jag på och fixade lite här hemma, och Jenny påbörjade sin städning. Jimmy vaknade och gick upp vid niotiden. Han åt frukost då, och sen så duschade han och gjorde sig i ordning. Jag satt vid datorn en liten stund också.

 

Strax före tio så gav vi oss alla tre iväg. Först så tog vi Jimmys bil till Farsta Centrum. Där så var vi runt lite och fixade födelsedagspresenter till Jennys pojkvän Robin som fyller 20 år i dag. Sen så åkte vi hem och släppte av Jenny som skulle fortsätta med sin städning.

 

Jimmy och jag åkte bort till Haninge Centrum. Jag ville titta efter de ballerina-skorna som jag köpte i går, fast i svart. I Farsta Centrum så fanns de bara i silver och guld. En av mina läsare till bloggen tipsade mig om att de även fanns i svart. Men tyvärr så fanns det inte svarta i Haninge heller.

 

Vi passade på att handla lite på Systembolaget när vi var i Haninge. Sen efter det så åkte vi bort till Globens Köpcentrum för att se om det fanns svarta skor där. Men de var tyvärr slut där också. Då gav vi upp och åkte hem.

 

Lite lunch åt vi alla tre när Jimmy och jag kom hem igen. Jenny gick sen bort till Solakuten och solade, och sen fortsatte hon med sin städning när hon kom hem igen. Jimmy tog sin dator och satte sig vid köksbordet, och jag satte mig även där med min dator.

 

Vid strax efter två så gick Jenny iväg till tunnelbanan. Hon skulle hem till Robin för att fira hans 20-årsdag. Eller först så skulle hon hem dit och hjälpa hans Mamma att förbereda allt inför allt.


Kommentarer
Postat av: ANNI

Du är allt en flitig bloggare! Kulkul! ha en bra valborgsmässoafton, blir det nån brasa?

2007-04-30 @ 16:21:17
Postat av: Bim

---> ANNI: Hahaha! Ja, jag tycker det är så himla kul just nu att blogga! Nej, det blir ingen brasa för mig i kväll. Det blir en lugn kväll med datorn, boken, och teven.

2007-04-30 @ 17:00:50
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Snurran

Och själv "slet" jag hela dagen - men det var ju valfritt förstås!

2007-04-30 @ 18:02:42
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Snurran: Jag tror nog inte att du "slet" så värst... Eller!? ;-D

2007-04-30 @ 18:05:36
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Snurran

Nja säg inte det..stekte iallafall 65 pannkakor och hade lite andra förberedelser..men visst fikade vi en stund också! ;-D

2007-04-30 @ 22:34:05
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Snurran: Okej! Jag tror dig! ;-D

2007-04-30 @ 22:36:28
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0