Fredagen den 6 april 2007

Mobilen larmade klockan sju i morse eftersom det var en ledig dag. Borzko var inte ledig i dag, så han hade gått upp redan klockan halvfyra och åkt i väg för att jobba. Jag gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Frukost och lite nyhetsläsning i datorn blev det sen.

 

Vid halvniotiden så gick jag iväg ut för att gå en promenad. Men jag ångrade mig direkt. Det var två grader ute, och strålande sol, och jag hade faktiskt klätt mig ganska så varmt för att kunna gå. Men det blåste väldigt, väldigt mycket, en isande kall vind, så jag tappade lusten för en promenad direkt.

 

Jag gick till Centrum och till SolAkuten istället. Låg och solade, njöt, och lyssnade på musik i en halvtimme. Efter solandet så kände jag efter, om jag kanske kände för en promenad då i stället, men det gjorde jag inte då heller, så jag gick hem. Väl hemma igen så satte jag mig och fortsatte att läsa i boken som jag började på i går: "Gravidchock! Reporter erkänner" av Belinda Olsson.

 

Vid strax efter tio så vaknade både Jimmy, Jenny, och Robin. De gick alla tre upp och åt frukost vid halvelvatiden. Jag satt med dem och tog en fika. Vi satt sen ganska så länge i köket och pratade. Efter det så läste jag ut boken, och så bloggade jag en recension på den.

 

Jimmy satt i sitt rum och spelade spel i datorn. Jenny och Robin var på Jennys rum, och de gick också en sväng till SolAkuten och solade i en kvart var. Sen vid ettiden så stack Jenny och Robin iväg. De skulle möta upp med några fler, och så skulle de till något Gym och träna, och efter det så skulle de hem till Robin. Sen vid halvtvåtiden så åkte Jimmy iväg med bilen. Han skulle jobba ett eftermiddags/kvällspass på McDonalds mellan halvtre och halvelva i kväll.

 

Jag gick utanför dörren för att känna efter om jag kanske nu ville ta en promenad, men det blåste lika mycket och lika kallt nu också, så jag ställde in promenad-planerna helt för i dag. Jag började att läsa en ny bok istället: "Och fjättra Lilith i kedjor" av Åsa Schwarz.

 

Större delen av eftermiddagen tillbringades med boken. Varvade ibland med lite plockande och fixande här hemma, bland annat igångsättandes av flera maskiner med tvätt, och hängning av tvätt. Datorstunder blev det emellanåt också.

 

Vid halvfemtiden så kom Borzko hem. Efter att han hade duschat och gjort sig i ordning, så åt han och jag middag tillsammans vid femtiden. Satt en stund och pratade också. Vid sextiden sen så gick han upp i vardagsrummet och tittade på ishockey på teve. Jag fortsatte att läsa min bok, läste också ut den, och bloggade en recension på den.

 

Vid åttatiden så flyttade jag upp till vardagsrummet för lite tevetittande. Borzko tittade klart på matchen på teven i sovrummet, och när den var slut så kom han och gjorde mig sällskap framför teven i vardagsrummet. Först så tittade jag på "Så ska det låta" och sen på första delen av en svensk thrillerserie på två delar (den andra delen sänds i morgon) som heter "Lögnens pris".

 

Sen vid tiotiden när serien var slut, så blev det bloggläsning, lite kommenterande i bloggar, och nyhetsläsning i datorn som gällde. Nu ska jag lämna datorn och sätta mig och läsa i ännu en bok, dagens tredje! Den här gången så blir det: "Jaktsäsong" av Mats Strandberg. Och så ska jag vänta in Jimmy som väl snart kommer hem från jobbet. Jenny sover hos Robin i natt.


Kommentarer
Postat av: En Södertäljebos Liv II

Jaktsäsong har jag också i bokhyllan, den med många andra måste jag ta tag i :o)

2007-04-06 @ 23:11:14
URL: http://massablaj.blogspot.com
Postat av: Snurran

Hoppas att vinden mojnar till i morgon - det är så trist att inte komma ut något på hela dagen..*kram*

2007-04-06 @ 23:44:58
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> En Södertäljebos Liv II: Jag har bara läst cirka 30 sidor, men det verkar bra. Men har du läst "Gravidchock! Reporter erkänner" av Belinda Olsson? Den var jättebra, och passar kanske dig som är gravid! ;-)

2007-04-07 @ 07:12:55
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, i dag ska vi ju ut på landet, så vi får väl se om det blir någon promenad där kanske. Men jag brukar ju vara den som fixar med mat och allt där, så det kanske inte hinns med. Men det gör inget. Kul att träffa Mamma, Pappa, och Syrran i alla fall!

2007-04-07 @ 07:14:07
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Anonym

det finns inget som heter "så" i svenskan grammatik :) din blogg är skit bra, men den hade varit bättre om din grammatik hade varit ännu bättre!

2007-04-07 @ 09:03:34
Postat av: annebelle

Till anonym angående grammatik:
Svenskan har inga särskrivningar. Läs din mening igen och lär. Det heter inte skit bra, utan skitbra. Och Bim arbetar inte som mat tant... Kasta inte sten i glas hus....var du med nu? Det heter alltså glashus!
För övrigt är Bims blogg kanonbra, inte kanon bra.
Glad påsk!
Annebelle (som extraknäcker som språkpolis vid sidan av knäcket som påskkärring).

2007-04-07 @ 09:36:18
URL: http://annebelle.blogg.se
Postat av: Anonym

Påskafton ser ut att bli min första dag i mitt nya EFIT-liv! Kolla gärna in min rätt ospännande dag senare!
annebelle

2007-04-07 @ 09:38:12
URL: http://annebelle.blogg.se
Postat av: Snurran

Vilken härlig språkpolis du har här ovan Bim! jag menar självklart Annebelle! ;-D Kram från Snurran

2007-04-07 @ 19:29:19
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Anonym: Okej. Hade faktiskt ingen aning om att ordet "så" inte finns i svenska grammatiken. Däremot så har jag, liksom Annebelle nedan, svårt för särskrivning som du skrev "skit bra". Tack ändå för berömmet om att min blogg tydligen är skitbra. Men själv så skulle jag nog aldrig gå in och kritisera någons grammatik, i alla fall inte anonymt med någon som jag inte känner.

2007-04-07 @ 20:06:52
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Annebelle: Hahaha! Vilket underbart inlägg! Jag är också egentligen språkpolis! Men som jag skrev i kommentaren innan, jag skulle aldrig gå in i någons blogg anonymt och klaga på någons grammatik! Men såsom du gjorde nu, det skulle jag lätt kunna göra! Tack för försvarandet av mig! Och tack för berömmet! *Kram*

2007-04-07 @ 20:08:30
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Annebelle: Kul att du är med på EFIT! Och det finns inga ospännande EFIT-dagar! Det är alltid kul att kika in lite i folks liv! Jag ser fram emot dina kort! (Mina kommer inte förrän i morgon.)

2007-04-07 @ 20:09:26
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, visst är hon härlig! Kika gärna in i hennes blogg! Klart läsvärd! *Kram*

2007-04-07 @ 20:10:23
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Niclas

Jag retar mig på den där mäniskan som kommenterar din grammatik.. Din blogg är bra...
Anonym är personen också... retar mig ännu mera

Ha det gott... /Niclas

2007-04-09 @ 12:22:26
URL: http://niclasp.blogspot.com/
Postat av: Bim

---> Niclas: Ja, jag kan ju också tycka att det är lite fegt att kristisera när man är anonym... Jag skulle aldrig kritisera någons blogg över huvud taget. Och skulle jag göra det så skulle jag göra det öppet med namnm, emailadress och hemsida. Tack för att du tycker att min blogg är bra! :-)

2007-04-09 @ 13:45:55
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0