Onsdagen den 18 april 2007

Jobbade förstås precis som vanligt i dag också. Samma arbetsuppgifter för mig i dag också, halva dagen i skalen med fixande av grönsaker, och sen halva dagen i disken. I dag serverade vi fiskgratäng i ost- och broccolisås med kokt potatis. Och så salladsbuffén förstås. Fulltalig styrka var vi i dag också, och allt flöt på bara bra, och inget speciellt hände.

 

Åkte hem direkt efter jobbet. Var bara hemma en liten stund, och sen så gick jag till Centrum. Hade träff med min personliga bankman på Nordea klockan tre, för jag behövde hjälp med hur jag ska deklarera min aktieförsäljning. Fick hjälp med det jag behövde, och de kommer även att skicka hem en del papper som jag behöver, inom ett par dagar. Pratade också om lite annat, bland annat byte av försäkringsbolag, och bindande av lån.

 

Väl hemma igen så höll jag på och fixade med lite allt möjligt här hemma först. Sen så satte jag mig vid datorn för att fixa en e-legitimation från Nordea inför deklarationen. Det blev strul, så jag var tvungen att ringa till kundtjänst för att få hjälp. Till slut så fick vi det att fungera i alla fall.

 

Middag åt jag vid femtiden, alldeles för mig själv i dag också. Efter det så höll jag återigen på och fixade med lite allt möjligt här hemma. Och sen så blev det datorn igen.

 

Jenny kom hem vid halvsjutiden. Hon hade först gått i skolan till fem, och sen så hade hon suttit kvar en stund efter, även i dag, och ringt runt till blivande Jensen-elever. Hon åt middag när hon kom hem, och vi satt och pratade en stund. Sen så tog hon sin dator och satte sig hos mig vid köksbordet.

 

I dag har hon blivit invald som sekreterare i styrelsen för elevrådet på Jensen Södra. Självklart så är hon jätteglad över det, och jag är jättestolt över henne. (Läs gärna hennes långa inlägg om hennes i dag i dag, bland annat om hennes tal inför klassen.)

 

Borzko kom hem från jobbet vid halvåttatiden. Han åt middag då, och sen så duschade han. Jimmy kom hem från jobbet vid åttatiden. Han hade ätit middag på jobbet, så han duschade bara.

 

Jenny stack iväg med tunnelbanan vid åttatiden. Hon skulle hem till sin pojkvän Robin vid Medborgarplatsen och sova där i natt.

 

Jimmy åkte iväg med bilen vid halvniotiden. Han skulle hem till sin kompis Kristian i Hagsätra.

 

Borzko gick och la sig extra tidigt i dag, redan vid halvniotiden, för han ska upp extra tidigt i morgon bitti för någon specialkörning.

 

Själv så sitter jag här som vanligt vid köksbordet vid min dator. Sitter och äter upp fruktsalladen som är kvar sedan i går, och med lätt & mild vaniljyoghurt till.


Kommentarer
Postat av: Snurran

Vilken duktig dotter du har! Modigt att genomföra talet ändå! *kram*

2007-04-18 @ 22:20:04
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, hon är duktig! Och modig! Själv så hade jag ju ALDRIG gjort det... *Kram*

2007-04-18 @ 22:27:54
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Lari

Varsågod.. det var så lite så.. skoj att kunna hjälpa till..=)

2007-04-18 @ 22:29:42
URL: http://webkocken.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Lari: Tack ännu en gång i alla fall! ;-D

2007-04-19 @ 19:02:25
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0