Söndagen den 1 april 2007

Mobilen larmade klockan sju som vanligt. Jag gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen så blev det gröt och fika till frukost, och lite nyhetsläsning i datorn. Borzko gick upp vid strax efter åtta och genomgick sina morgonrutiner. Jimmy kom hem vid strax efter åtta efter sitt nattpass på jobbet. Han gick då givetvis och la sig för att sova direkt. Jenny var inte hemma, hon sov hos Robin i natt.

 

Vid niotiden så satte sen jag och Borzko igång med att vårstäda. Vi hjälptes åt med att: putsa fönstren, pusta inglasningarna på båda balkongerna, dammsuga, torka golven, damma, putsa speglar och glasytor, duscha alla plastblommorna, stryka en jättehög med kläder, med mera.

 

Jag kände att jag bara måste ut en stund i det soliga vårvädret, så jag gick ifrån städningen vid elvatiden och tog en promenad runt omkring i Farsta och fotograferade lite. Jag var ute i ganska så precis två timmar. Väldigt varmt och skönt när man var i lä, men lite kalla vindar när man kom där det var öppet. Här är åtta vårbilder tagna i dag i Farsta.

 

Tussilago är den absolut finaste vårblomman tycker jag.


   




Utsikt mot Hökarängsbadet och sjön Drevviken.


   




Vackra Vitsippor.


   




Utsikt mot Farstastrandsbadet och sjön Magelungen.


   




Söta Blåsippor.


   




Utsikt över sjön Magelungen vid Farsta Gård.


   




Den underbara solen.


   




Full Fart på Fotbollarna i Farsta-Cupen vid Farsta IP.


   




På vägen hem så gick jag förbi Centrum och handlade Alvedon Brus, Bats Crème, Vitamineraltabletter, och Date Parfym. Jag köpte också varsitt nytt SL:s Förköpshäfte till mig och Borzko. Och så köpte jag ett Telefonkort Comviq Kompis Kontant till Jenny, och ett Förköpshäfte plus en dosa General Portion till Jimmy, som en liten vårpresent till dem.

 
Stegräknaren visade:
Effektiv gångtid: 1 timme, 27 minuter och 38 sekunder
Antal steg: 9.710
Distans: 8 kilometer och 250 meter
Förbrukade kalorier: 294  


När jag kom hem igen vid ettiden så blev det en liten lätt snabb lunch, och sen så fortsatte jag med vårstädningen igen. Vid tretiden så var vi klara med allting som vi hade planerat att göra. Vi funderade på om vi skulle ställa fram utemöblerna också, men vi beslöt oss för att vänta tills nästa helg när det är påsk.

 

Borzko stack iväg vid halvfyratiden för sitt sedvanliga besök hemma hos sin Mamma. Han åker alltid dit varje söndagseftermiddag. Han äter middag där, fikar, och så tittar de lite på teve tillsammans. Hon gillar också att titta på sport, precis som Borzko gör. Här hemma så tittar ju varken jag, Jenny, eller Jimmy på sport.

 

Jimmy vaknade och gick upp vid fyratiden. Han duschade och gjorde sig i ordning, och sen så åt vi middag tillsammans bara han och jag vid halvfemtiden. Efter det så satt vi båda två en stund i hans rum med våra datorer. Jimmy spelade WOW och jag läste bloggar.

 

Jenny kom hem vid halvsjutiden. Hon sov ju hos Robin i natt. Sen i dag så hade de varit i stan tillsammans med några av Robins kompisar. Och sen så hade Jenny ätit middag hos Robin. Hon tog med sin dator och så gjorde hon mig och Jimmy sällskap.

 

-------------  

 

Nu kommer det väl inte att hända så mycket mer här i kväll. Borzko kommer väl hem från sin Mamma vid strax före tio troligtvis. Han ska upp klockan fyra i morgon bitti, och då brukar han gå och lägga sig vid tio. Jimmy ska åka iväg till jobbet vid strax före nio. Han ska jobba ännu ett nattpass mellan tio i kväll och sju i morgon bitti. I kväll måste han åka buss, för jag ska ju ha bilen halvsex i morgon bitti. Jenny lär väl sitta vid datorn resten av kvällen, och in på natten. Hon har eftermiddagspass i skolan nästa vecka.

 

Själv så ska jag ta en fika och något litet kvällsmål nu vid halvniotiden. Förmodligen så gör väl Jenny det också. Och då tittar vi nog på "Parlamentet" samtidigt. Sen så ska jag försöka att komma i säng tidigt i kväll, för jag känner mig jättetrött i kväll. Förmodligen så beror det på en irriterande huvudvärk som jag har haft hela dagen ända från det jag vaknade i morse.

 

Och i morgon är det då tyvärr måndag igen. Men det har varit en bra helg. Skönt så här efteråt att vi har hunnit med så mycket vårstädning. Och jag har ju hunnit med en hel del slappande också. Skön vecka blir det ju också, med bara fyra arbetsdagar, och sen så är jag ju ledig i fyra dagar.

 

-------------     


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad fint du har fotat! :)
Kul med långt inlägg.
trevlig vecka!

2007-04-01 @ 21:02:01
Postat av: Snurran

Vad duktiga ni har varit i helgen! och vitsippor har du hittat också! Det har jag inte sett ännu, men jag misstänker att det inte atr så lång tid - vi brukar få tidigt på vår tomt! *kram*

2007-04-01 @ 21:03:24
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Anonym: Tack ska du ha! Både för beömmet om fotografierna och om det långa inlägget! Jag tycker att jag skriver alldeles för mycket ibland, undrar om någon orkar läsa allt... Men tydligen så är det det! ;-)

2007-04-01 @ 21:04:28
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, vi har varit jätteduktiga! Skönt efteråt när allt är gjort! Jag har ju ändå hunnit med att njuta av vädret och att slappa! *Kram*

2007-04-01 @ 21:05:19
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: hedgehog-sara

åh, vilka fina bilder - vitsippor har jag inte sett än - bäst tyckte jag ändå om tussilagobilden :) stor kram!

2007-04-01 @ 22:08:03
URL: http://hedgehog.webblogg.se
Postat av: Bim

---> Hedgehog-Sara: Tack för berömmet om bilderna! :-) Stor kram tillbaka! :-)

2007-04-02 @ 19:41:44
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Angela

Nu gör jag ett nytt försök, igår gick det inte att kommentera. Vilka underbara bilder på ljuvliga vårtecken. Man blir glad i hela kroppen ;-)

2007-04-02 @ 22:17:50
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Tack för berömmet! Det blev jag glad över! :-)

2007-04-03 @ 16:23:36
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0