Måndagen den 29 januari 2007

Måndag igen och jobb igen… Nio minusgrader ute på morgonen... Snö att sopa på bilen, hård och svår is att skrapa på rutorna… Men bilen startade i alla fall perfekt med det nya batteriet och det var jag i alla fall glad åt.


 

Fulltalig personalstyrka på jobbet i dag. Den här veckan så är jag först i skalen (och fixar grönsaker), sen så dukar jag (gör i ordning matsalarna), och sen så är jag andreman i stora matsalen. Vi serverade ”blandat från frysen i dag”, och för vår del så betydde det tre olika rätter: pyttipanna, couscouspytt, och kycklingfärspasta.


 

Inget speciellt hände på jobbet i dag, allt flöt på bara bra. Efter jobbet så åkte jag direkt hem. Både Jimmy och Jenny var hemma när jag kom hem. Jimmy hade ledig dag från jobbet i dag, men han hade tagit ett extrapass till kvällen. Jenny går förmiddagspass i skolan den här veckan, så hon hade redan kommit hem.


 

Vi stack alla tre iväg direkt till IKEA. Sen så gick vi runt där rätt så länge och tittade. Vi köpte inget speciellt i dag, utan vi ska åka tillbaka en annan dag när vi har planerat och mätt hemma. Jenny ska förmodligen köpa en byrå eller hylla till sitt rum, gardiner, och en lampa. Och jag ska förmodligen köpa matta och lampor till vardagsrummet, lampa till sovrummet, och gardiner till köket, tyg till kökssoffan och duk till köksbordet.


 

Lite smågrejer köpte vi alla fall, en plastkasse med lite småprylar i blev det, och det gick på exakt 300:- kronor. Middag åt vi också på IKEA. Vi åt alla olika mat. Jag åt pasta med ratatouille, och till det sallad, dryck, och bröd, plus kaffe efteråt. Middagen för oss alla tre kostade bara 140:- kronor. 




 


 



 

Kom hem igen vid halvsextiden. Plockade upp grejerna och höll sedan på och mätte och planerade inför det vi ska köpa när vi åker dit igen. Jimmy stack iväg sen vid sextiden. Han skulle jobba ett extra kvällspass mellan sju och tolv. Jenny satte sig vid datorn på sitt rum och pluggade lite. Jag satte mig med min dator i köket.


 

Borzko kom hem från jobbet vid strax efter sju. Han åt middag, sen så duschade han, och sen så satt han och läste i sin bok större delen av kvällen.


 

Jenny och jag tog en fika och en pratstund i köket vid åttatiden. Sen så slappade hon på sitt rum resten av kvällen, med datorn och teven. Jag satt vid min dator i köket resten av kvällen. Mycket bloggläsning och nyhetsläsning blev det i kväll.

 


(Och i dag fyller min Pappa 83 år. Men det ska vi fira på fredag.)  


Kommentarer
Postat av: Natalie

Grattis Yngve!!!

2007-01-30 @ 15:36:19
Postat av: Bim

---> Natalie: Jag ska hälsa honom från dig! :-)

2007-01-30 @ 17:25:11
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0