Söndagen den 14 januari 2007

Mobilen larmade klockan sju i morse också, precis som nästan alla mina lediga dagar. Jag gick upp, duschade och gjorde mig i ordning. Vid åttatiden så gick både Borzko och Jimmy upp och gjorde sina morgonbestyr. Sen så blev det förstås frukost för oss alla. Jenny var inte hemma, för hon sov hos Robin i natt.


 

Jimmy skulle jobba i dag mellan tio och åtta. Eftersom han drack öl i går så var det inte så lämpligt för honom att köra bil så pass tidigt, så Borzko och jag ordnade så han kom till jobbet. Självklart så kunde han ju ha åkt buss till jobbet, men det är ju skönt för honom att ha bilen på kvällen när han ska hem. Så vi åkte i båda bilarna till McDonalds i Västberga, lämnade Jimmy och hans bil där, och så åkte Borzko och jag hem igen i vår bil.


 

Väl hemma igen så blev det veckostädningen för oss. Vi gjorde väl ungefär det som vi nästan alltid gör när vi veckostädar: dammsög, torkade golven, dammade, putsade speglar och glasytor, bytte handdukar, tvättade handdukar, tvättade kläder, strök kläder, m.m. Jag satte mig en stund vid datorn också och la in mitt EFIT-blogginlägg också.


 

Sen när allt var klart så blev det slappande för oss båda två. Jag satt vid datorn, och Borzko började läsa i en ny bok. Vid strax före två sen så gick jag till Centrum och till tunnelbanan och mötte upp med Jenny och Robin. Sen blev det lite shopping. Först var vi på Lagerhaus där jag köpte nya plastsnittblommor till mina höga vaser i köksfönstret. Sen så var vi på Kjell & Company och köpte DVD-skivor. Och sen så var vi på Ljuskompaniet och köpte två plastblommor i krukor att ha på vitrinskåpet.




 



 

 

När vi hade handlat klart så gick vi hem. Borzko stack iväg strax efter att vi kom hem. Han åkte på sitt sedvanliga söndagsbesök till sin Mamma med middag, fika, tevetittande och pratstund.


 

Jag, Jenny, och Robin gick upp och satte oss i vardagsrummet. Jenny och Robin spelade LEGO-spelet på PS2. Jag tittade på när de spelade och satt samtidigt med datorn i knäet och höll på med lite allt möjligt.


 

Vid femtiden så åt vi tre middag. I dag blev det thai-mat från ”Gula Kiosken”. Jag åt ”Pat San Kai” – stekta äggnudlar med räkor, grönsaker, och champinjoner, plus tillbehören hackade jordnötter och chilipulver. Jenny och Robin åt varsin kycklingrätt.


 

Efter maten så fortsatte de att spela, och jag fortsatte att titta på, och att sitta med datorn. Vid halvåttatiden sen så flyttade vi ner. De flyttade in i Jennys rum, och jag satte mig i köket. Vid halvniotiden sen så åkte Robin hem till sig.


 

Jimmy kom hem från jobbet vid halvniotiden, ungefär samtidigt som Robin åkte hem. Han duschade och gjorde sig i ordning. Vid niotiden sen så tog jag, Jenny, och Jimmy en fika i köket. Jag drack för första gången Chai Latte. Jag gjorde det efter Hedgehog-Saras recept, och det var jättegott.




 



 

 

Borzko kom hem vid halvtiotiden. Han gick ganska så snabbt och la sig för att sova, för han ska upp halvfyra i morgon bitti. Och vi andra tre datornördar satt vid våra datorer resten av kvällen tills det var sängdags för oss.


 

Och här är det full storm nu… Det blåser något fruktansvärt… Och snön vräker ner… Usch och blä…


 

Och så är det då måndag igen i morgon…  


Kommentarer
Postat av: Angela

Vart tog den riktiga orchidéen vägen? Undrar vän av ordning ;-)

2007-01-14 @ 22:27:39
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Hedgehog-Sara

Chai latten ser helt perfekt ut :)

2007-01-15 @ 07:08:39
URL: http://hedgehog.webblogg.se
Postat av: Ahnna

Platsblommor har jag upptäckt också. I Borås finns en affär som säljer Platsblommor som är riktigt fina. Jag ska dit och köpa mig lite Orchider, de har handmålade sådana.

2007-01-15 @ 09:29:22
Postat av: Robin

Chai latten ser himla god ut faktiskt! :-)

2007-01-15 @ 13:18:30
URL: http://knodas.blogg.se
Postat av: Bim

---> Angela: Jag vet inte riktigt om jag vågar tala om det för dig... Men den såg så vissen och tråkig ut... Så jag kastade den...

2007-01-15 @ 15:11:48
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Hedgehog-Sara: Tack Sara! Då har jag alltså ditt godkännande! ;-) Den var fantastiskt god i alla fall! Det kommer jag att dricka många gånger till! Varva Caffe Latte med Chai Latte!

2007-01-15 @ 15:12:55
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Robin: Ja, det var den också! Du kanske vill ha en sån nästa gång du kommer hit!? :-)

2007-01-15 @ 15:14:41
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Ahnna: Ja, jag måste ju faktiskt erkänna att jag har bara plastblommor och tygblommor numer. Så snyggt och så skönt! ;-)

2007-01-15 @ 15:15:22
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Anna

Anta utmaningen i min blogg! :) Lycka till!

2007-01-15 @ 21:34:36
URL: http://arkemo.blogg.se
Postat av: Bim

---> Anna: Det är gjort! :-) Tack! ;-)

2007-01-15 @ 21:55:06
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0