Torsdagen den 4 januari 2007

Mobilen larmade klockan sju i morse. Gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen blev det fiberhavregrynsgröt och kaffe till frukost. Satt vid datorn sen en stund. Borzko hade gått upp klockan halvfyra och åkt iväg för att jobba. Jenny var ju inte hemma, hon är ju i Skåne. Jimmy vaknade och gick upp vid niotiden. Då åt han frukost och sen så duschade han och gjorde sig i ordning.


 

Sen så satte jag mig vid datorn igen. Nu så la jag in alla mina femton dagboksinlägg från Thailand, som sammanlagt var tjugo A4-sidor långa. Så nu är allting klart. Tvåhundra kort i fotoalbumet, och hela dagboken från Thailand. Jimmy satt mest vid sin dator.


 

Vid elvatiden så gick jag en sväng till Centrum till SolAkuten. Där solade jag i trettio minuter. Blundade och drömde att jag låg i en solstol på Patong Beach i Thailand istället för i ett tråkigt solarium i gråa, regniga och trista Farsta.


 

När jag kom hem igen så åt Jimmy och jag lite lätt lunch tillsammans. Sen så satt vi och fixade alla filmerna som vi köpte i Thailand. Man fick omslagen med till filmerna, men inte själva fodralen, för det skulle ju bli alldeles för otympligt att frakta hem. Så vi köpte fodral i går, och nu satt vi och gjorde i ordning alla sextio filmerna. Filmerna kostade 12:- kronor styck, och fodralen kostade 3:- styck, så det blev 15:- kronor per film. Perfekt att ha sextio bra filmer med snygga omslag också.


 

Sen så satt vi vid våra datorer en liten stund. Vi tvåtiden sen så satte vi oss i vardagsrummet och tittade på en film. Det är inte ofta det händer att jag sätter mig framför teven mitt på dagen, jag gör det ju inte ens på kvällarna. Det blev en av filmerna som vi köpte i Thailand: ”Deja Vu” med Denzel Washington. Den var jättebra.


 

Efter filmen så blev det middag. I dag åt vi båda två pizza från vår lokala pizzeria på gatan. Jag åt en Vegetariana. Det var nog över ett halvår sen som jag åt pizza senast, så det var jättegott.


 

Vi fortsatte sen med att spela över våra heminspelade videofilmer till DVD-skivor. Jimmy och jag fastnade en stund framför teven och tittade lite på när han var fyra år och Jenny var två år. Tänk vad de femton åren har gått fort!


 

Vid sextiden sen så stack Jimmy hem till sin kompis Kristian i Hagsätra. Borzko kom hem från jobbet vid sjutiden. Han åt middag, duschade, och sen så tittade han på teve i ett par timmar innan han gick och la sig vid tiotiden. Jimmy kom hem igen från Kristian vid tiotiden. Han gick och la sig redan vid elvatiden sen, för han ska upp klockan fyra i morgon bitti, samtidigt med Borzko, för han ska åka med i lastbilen i morgon.


 
Jag satt i kökssoffan med min dator i knäet nästan hela kvällen. Jag läste i kapp alla mina bloggar på min favoritlista. Så nu är jag uppdaterad över vad som har hänt sedan den sextonde december. 

Kommentarer
Postat av: Niclas

Hej Bim... Jag läser för fullt och har tittat på korten. Har inte läst färdigt men ska fortsätta idag. Blir riktigt avis. Får nog boka en resa snart. Ni ser ut att ha haft det kanon... /niclas

2007-01-05 @ 06:02:41
URL: http://niclasp.blogspot.com/
Postat av: Bim

---> Niclas: Hej. Kul att du läser och kollar in korten! Ja, har du råd så ska du definitivt åka till Thailand! Det var helt underbart!

2007-01-05 @ 07:16:22
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Jenny Kullin

Hoppas allt är bra hemma i älskade sthlm :)
ta hand om dig och hälsa dom andra :)
Love you :)

2007-01-05 @ 09:39:44
Postat av: Bim

---> Jenny Kullin: Hej min älskade lilla stora Tufsan! Är du redan vaken!? Jadå, allt är bara bra här. Ska strax gå iväg till Centrum när de öppnar klockan tio. Jag är ensam hemma, för Jimmy åker lastbil med Pappa i dag. Ta hand om dig du också, och var rädd om dig. Älskar dig så otroligt mycket. Massor med pussar och kramar från Mamsi.

2007-01-05 @ 09:41:54
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Jollan

Hittade hit från Camilla Läckbergs blogg. En "dum" fråga bara - finns det mkt djur i Thailand, typ grodor, ödlor m.m? Är fjantigt rädd för ffa grodor :(

2007-01-05 @ 13:19:23
Postat av: Bim

---> Jollan: Hej Jollan. Kul att du hittade hit. Jag tycker inte din fråga är dum! Jag är själv jätterädd för småkryp. Jag trodde det skulle vara massor med småkryp i Thailand, men vi såg många färre än vad vi någonsin har gjort i något europeiskt land som vi har semestrat i. Små Gecko-ödlor såg vi, men det var bara på håll, för de var väldigt skygga. Grodor såg jag inte nån gång. En nattfjäril såg vi en gång. Och två stora flygande skalbaggar. Och det var precis allt på två veckor! Så jag tror inte du behöver oroa dig. Myggbett fick vi i och för sig också. Fast det klart, bor man på hyddor i djungeln eller liknande är det nog skillnad. Vi bodde på andra våningen i ett hotell i stadsmiljö.

2007-01-05 @ 13:26:08
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Angela

Nu har jag kollat alla korten ;-) De sista 75 fick jag bläddra manuellt men det var det värt! Jag känner så klart igen mycket och bilderna från Patong Beach är ju mycket bekanta. Vi var där ofta för det var det enda stället Woffe kunde hyra segelbåt på ;-) Vi har varit, konstaterar, jag på en del gemensamma utflykter Phi Phi Island till exempel och snorklingen...

2007-01-05 @ 13:38:22
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Hej! Vad kul att du har tittat på alla mina fotografier! Jag förstår att du kände igen mycket eftersom du har varit där. Vi hyrde inte båt eller något annat där. Phi Phi Islands och snorklingen där var helt underbar! Och utsikten från utsiktsplatsen var underbar, även om det var fruktansvärt jobbigt att gå upp dit! *Kram*

2007-01-05 @ 13:41:10
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Snurran

Var alla filmer textade? jag vet ju att - liksom jag - inte gillar otextad film... *kram*

2007-01-05 @ 15:58:57
Postat av: Bim

---> Snurran: De är textade, men bara på Engelska. Hade inte köpt om de varit dyrare. Men eftersom vi har blivit så lata och dåliga på att ladda ner, så tyckte jag att det var värt 12:- kronor filmen och att bara ha engelsk text. Bättre med engelsk text än ingen text alls i alla fall. *Kram*

2007-01-05 @ 16:05:27
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Snurran

Absolut!

2007-01-05 @ 23:01:10
Postat av: Bim

---> Snurran: ;-)

2007-01-05 @ 23:03:23
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0