Dagens Dagbok - Fredagen den 13 juli 2007 - Första halvan av dagen.

Mobilen larmade klockan sju i morse också, precis som vanligt. Jag gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Frukost och nyhetsläsning i datorn sen som vanligt. Borzko hade åkt till jobbet vid fyratiden och Jimmy hade åkt vid halvsjutiden. Jenny vaknade och gick upp vid halvniotiden, åt frukost, och genomgick sina morgonbestyr.

 

Vid strax före tio så gick vi tillsammans iväg mot Centrum. Vi var snabbt inne på Gina Tricot, för att kolla på en kofta som vi både trodde att vi var intresserade av. Men det visade sig att den var inte så snygg som vi hade trott, så ingen av oss köpte den.


Sen så följde jag Jenny till tunnelbanan, för hon skulle åka till McDonalds i Västberga och jobba ett pass i dag mellan elva och åtta.

 

Jag gick sen in i Centrum igen. Hämtade ut de två restnoterade böckerna från Adlibris, på Farsta Speltjänst. Köpte block, skivfodral och paraplyer på Clas Ohlsson. Köpte en Date parfym på Åhléns. Köpte vindruvor, bigarråer, och hallon på Torget. Och slutligen så köpte jag mig en glass på PressByrån. Sen så gick jag hem.

 

När jag kom hem så höll jag på som vanligt här hemma. Plockade, donade, fixade, pysslade, och grejade med lite allt möjligt och omöjligt här hemma. Några maskiner med tvätt körde jag förstås också. Lunch blev det vid tolvtiden. Och lunchen blev vindruvor, bigarråer, hallon, glass, och så kaffe förstås.

 

Och mitt på dagen så började det att regna... Och sen så öste regnet ner till och från under hela eftermiddagen... :-(

 

När jag hade gjort allt det som jag hade tänkt mig att göra i dag, så satte jag mig ned, och så varvade jag min tid vid datorn, och med en ny bok: "Bekantas Bekanta" av Mats Strandberg.


Kommentarer
Postat av: En Södertäljebos Liv II

Åh vad jag önskar att jag kunde koncentrera mig på att läsa, har inte läst en bok på evigheter :-(

2007-07-13 @ 18:17:39
URL: http://massablaj.blogspot.com
Postat av: Bim

---> En Södertäljebos Liv II: Jag tror inte att jag hann med att läsa så mycket heller när jag var i din situation. Men du hinner ju faktiskt med att blogga en hel del! :-)

2007-07-13 @ 19:28:06
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Snurran

Vi har faktiskt bara haft ett par regnstänk på eftermiddagen här i Tullinge, annars uppehåll hela dagen, men det har sett väldigt hotande ut flera gånger..
Tänk vad olika det kan vara fast vi bor knappt två mil ifrån varandra!

2007-07-13 @ 20:56:34
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, vad det kan skilja! Här regnade det massor från och till hela eftermiddagen. Sen prick sex så kom SOLEN!!! Och sedan dess har det varit fint. Men det var lite väl sent kanske...

2007-07-13 @ 21:12:17
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: En Södertäljebos Liv II

Jag prioriterar kanske lite fel, men jag har inte ron att fokusera på en bok, att blogga är lättare *S*

2007-07-13 @ 22:51:15
URL: http://massablaj.blogspot.com
Postat av: Bim

---> En Södertäljebos Liv II: Nej, jag tycker inte att du prioriterar fel! Mer socialt att blogga än att läsa böcker! Du hinner nog med att läsa sen framföver! ;-D

2007-07-13 @ 23:06:51
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0