Dagens Dagbok - Fredagen den 27 juli 2007 - Dagen.

Mobilen larmade klockan sju i morse också förstås. Gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Borzko gick upp klockan åtta och gjorde sina morgonbestyr. Och sen så åt vi frukost tillsammans när vi var färdiga. Jimmy hade åkt till jobbet vid halvsjutiden som vanligt. Jenny skulle sova till klockan tio i dag.

 

När Borzko var färdig så stack han iväg med bilen. Först så åkte han till Återvinningscentralen i Högdalen och lämnade in våra gamla teveapparater där. Sen så åkte han en sväng till sitt jobb för att hämta sina Rikskuponger.

 

Jag satte mig vid datorn och beställde en massa fotografier för framkallning. Själv så gör jag aldrig papperskopior på kort längre. Jag bränner bara backup på fotografierna på CD/DVD-skivor. Men jag brukar göra papperskopior till min Mamma bland annat. Den här gången så beställde jag 120 kort till min Mamma, 28 kort till min Svärmor, och 28 kort till min Svägerska. En krona per kopia tar de på OnOff, och det är väl helt okej tycker jag.

 

Jenny vaknade och gick upp vid tiotiden. Hon duschade, gjorde sig i ordning, och sen så åt hon frukost. Sen så satt hon vid datorn en stund, och höll på och fixade lite. Och sen så åkte hon iväg med Tunnelbanan till jobbet vid halvtolvtiden. Hon skulle jobba ett kort pass i dag mellan ett och fem.

 

Regnade gjorde det, här till och från, hela dagen... Så det blev en innedag för mig... Lite nytta och lite nöje...

 

Både Borzko och jag höll på och fixade med lite allt möjligt sen här större delen av dagen. Borzko var nere i källaren och plockade i ordning lite där. Han röjde också lite ordning i klädkammaren och städskåpet.

 

Jag höll på och grejade, fixade, pulade, plockade, och donade med lite allt möjligt och omöjligt här hemma. Och så brände jag fyra stycken DVD-filmer också.

 

Sen så satt vi båda två och läste ganska så mycket på eftermiddagen. Jag läste ut två stycken korta och dokumentära böcker. Det var: "Sekten" av Peter Pohl, och "Tille-Lille" av Therese Vestlund. Bokrecensioner finns i separata blogginlägg.

 

Jenny ringde och sa att hon skulle jobba över till klockan sju i kväll. Och att hon sen direkt skulle åka hem till Jocke, och även sova där i natt. Jimmy slutar ju klockan tre på fredagar. Han jobbade över en liten kort stund, och kom hem strax efter klockan fyra.

 

Jag, Borzko och Jimmy åt då middag tillsammans direkt när Jimmy kom hem. Jag måste ju faktiskt erkänna att det blev hämtpizza i dag igen, trots att vi åt det i förrgår. Jag åt en Pizza Grön i dag också, precis som i onsdags.

 

Efter middagen så duschade Jimmy och gjorde sig i ordning. Och sen när han var klar så skjutsade jag honom till hans kompisar i Hagsätra. Han ville inte ha sin egen bil med sig, eftersom han tänkte festa i kväll och dricka öl.




Och Blogg.se har strulat för mig på eftermiddagen och kvällen... Därför kommer inte dagens dagbok förrän nu...

Kommentarer
Postat av: En Södertäljebos Liv II

Jag skapade en ny blogg här på blogg.se men som vanligt så strulade det ju, blev så irriterad att jag tog bort den och gjorde en på bloggagratis.se istället.

2007-07-28 @ 00:11:50
URL: http://massablaj.blogspot.com
Postat av: Bim

---> En Södertäljebos Liv II: Ja, jag såg att du hade gjort en ny blogg. Jag ska följa den också.

2007-07-28 @ 00:16:01
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: En Södertäljebos Liv II

Om det nu blir något med den, folk kanske inte vågar skicka in några händelser... var tvungen att lägga in en själv så det inte skulle se så tomt ut *S*

2007-07-28 @ 00:23:32
URL: http://massablaj.blogspot.com
Postat av: Bim

---> En Södertäljebos Liv II: Okej. Jag ska kolla in vad du har skrivit. Och kanske försöka att tänka ut något själv också. ;-)

2007-07-28 @ 08:08:37
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0