Dagens Dagbok - Lördagen den 7 juli 2007 - Första halvan av dagen.

Mobilen larmade klockan sju även i dag. Och jag gick förstås upp då, duschade, och gjorde mig i ordning. Väckte Jenny vid halvåttatiden som hon hade begärt. Sen så åt jag lite frukost.

 

Borzko hade gått upp klockan fem och åkt iväg för att jobba extra i dag. Jimmy var inte hemma. Han hade sovit över hos en kompis i Hagsätra i natt.

 

Vid halvniotiden så åkte Jenny och jag iväg. Jag körde henne till jobbet på McDonalds i Västberga för hennes arbetspass mellan nio och fem i dag.

 

När jag kom hem igen så satt jag vid datorn en liten stund. Sen vid halvtiotiden så gick jag mot Centrum och till SolAkuten. Solade där i en halvtimme. Varmt och skönt som vanligt.

 

Efter solningen så gick jag in i Centrum. Var sen på Wedins Accent och köpte mig en ny midjeväska eftersom min gamla hade gått sönder.

 

När jag kom hem igen så höll jag på här hemma som jag alltid brukar göra. Pysslade, plockade, fixade, donade, och grejade med lite allt möjligt och omöjligt.

 

När jag var klar med det jag hade tänkt göra så satte jag mig vid datorn. Brände några filmer bland annat då. Medan datorn brände så läste jag. Först så läste jag ut boken: "Hål i huvudet" av Jenny Jägerfeld. Sen så började jag på boken: "Brunstkalendern" av Emma Hamberg.

 

Jimmy kom hem från Hagsätra vid tvåtiden. Sen så kom Borzko hem från jobbet strax efter, vid halvtretiden. Jimmy åt lite när han kom hem, sen så duschade han och gjorde sig i ordning. Borzko duschade sen också och gjorde sig i ordning.

 

Sen så satt vi alla tre i köket en stund. Jimmy och jag satt med våra datorer. Borzko satt och läste i sin bok.

 

Vid fyratiden så stack Borzko och Jimmy iväg med båda bilarna bort till OKQ8. De tankade och sen så kollade de igenom olja, vatten, luft och sånt på båda bilarna.

 

Sen vid halvfemtiden så åkte Jimmy iväg med bilen för att hämta upp Jenny på jobbet när hon slutade klockan fem.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Hej :) jag gillar din blogg, det är roligt att du är så aktiv och uppdaterar din blogg flera ggr om dagen! finns alltid något nytt att läsa när man kikar in ;)
men det är en sak jag undrar över.. varför går du alltid upp klockan 7 på morgonen? när man kan njuta och sova länge eftersom man är ledig :)
ha en trevlig sommar! :)

2007-07-07 @ 19:46:01
Postat av: Bim

---> Camilla: Hej. Tack för berömmet om min blogg! Det blir jag glad över! Det här med mina tider är du inte den första som frågar över direkt... Jag vet att det är många som tycker att jag är lite konstig med mina sovtiden. Men jag har upptäckt att min kropp och själ mår bäst när jag har mina rutiner och när jag sover lagom. Och lagom för min kropp är sex timmar. När jag jobbar så måste jag gå upp klockan halvfem, så då lägger jag mig vid halvelva så det blir sex timmar. När jag är ledig så vill jag också sova i sex timmar. Och då tycker jag att det är lagom att sova mellan ett och sju. Då hinner jag vara upp ganska så länge ändå, och inte gå upp tidigt. Jag trivs bäst så. Jag gillar inte att sova länge. Jag njuter mer så här! Ha en trevlig sommar du också!

2007-07-07 @ 19:51:04
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Camilla

okej :) tack för svaret, nu slipper jag undra ;)
alla är vi olika, och tur är väl det :)

2007-07-07 @ 21:13:52
Postat av: Bim

---> Camilla: Ja, det är väl tur det! ;-D

2007-07-07 @ 23:00:08
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0