Dagens Dagbok - Måndagen den 16 juli 2007 - Första halvan av dagen.

I morse så larmade mobilen klockan sju som vanligt. Jag gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Ingen i familjen var hemma när jag gick upp. Jimmy och Jenny hade gått upp vid sextiden och sen åkt iväg vid halvsjutiden. Jimmy skjutsade Jenny till jobbet, hon skulle jobba ett pass i dag mellan sju och två. Jimmy jobbar mellan sju och fyra som vanligt.

 

Borzko hade också gått upp vid sextiden och stuckit iväg vid halvsjutiden. Men inte till jobbet, eftersom han nu har semester i två veckor. Utan han hade åkt iväg till "vår" mekaniker på bilverkstan som vi anlitar. När vi besiktigade bilen för ett par veckor sen, så gick ju i och för sig bilen igenom. Men vi fick två påpekanden, och då tyckte vi att det är väl lika bra att fixa det innan det blir värre.

 

När jag hade ätit min frukost, och läst lite nyheter i datorn, så packade jag min badväska, för otroligt nog så var det SOL och VARMT ute. Vid niotiden så gick jag iväg till Farstastrandsbadet, och tio minuter senare så var jag där. Sen så låg jag där och solade i ungefär en timme för mig själv.

 


image784


image785


Vid kvart över tio sen så kom Borzko dit med bilen. Då fick jag också min älskade solstol att sitta i, för den hade jag glömt att ta ur bilen. Det hade gått snabbt att fixa bilen, ungefär två timmar, och det kostade 2.300:- kronor. Och det är väl inte så farligt när det gäller bilreparationer.

 

Sen så låg vi och solade, satt och solade, läste i våra böcker, och pratade. Lite lätt lunch och en fika blev det också. En gång gick vi i och doppade oss också. Det stod att det var 21 grader i vattnet, men vi tyckte nog båda att det kändes kallare...

 


image786


image787


Vid kvart över tolv så packade vi ihop oss och gav oss iväg hem. Två timmar för Borzko, och tre timmar för mig, blev det i solen, och det tyckte vi räckte. När vi kom hem så packade vi bara upp våra grejer, och sen så promenerade vi till Centrum.

 

Vi handlade lite matvaror på HemKöp först, och sen så handlade vi frukt och grönsaker ute på Torget. En glass blev det förstås också. För mig blev det en Solero Exotic.

 

När vi kom hem igen så tog Borzko bilen och åkte en sväng till Bauhaus i Länna. Själv så tog jag min bok och så satte jag mig på uteplatsen. "Hatet" av Anders Nyqvist var boken som jag läste i dag. Jag fällde upp vårt stora parasoll och satt i skuggan, för jag tyckte att det räckte med sol för mig i dag.

 

När Borzko kom hem igen så satte han upp myggnät i Jimmys fönster, för det var det som han hade varit och köpt. Jennys fönster har han satt upp myggnät i tidigare.

 

Jimmy kom förbi och hälsade på en jätteliten stund. Han hade en körning hit till Farsta, alldeles i närheten av oss, så han passade på att säga hej och dricka lite vatten.

 


image788


När Borzko var klar med myggnätet så kom han också ut och satte sig på uteplatsen och läste i sin bok. Jag hämtade min dator och satt med den en stund istället för boken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0