Dagens Dagbok - Torsdagen den 26 juli 2007 - Första halvan av dagen.

Mobilen larmade klockan sju i morse som vanligt. Jag gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Borzko gick upp klockan åtta, duschade, och gjorde sig i ordning. Sen så åt vi frukost båda två.

 

Jimmy var inte hemma, han hade åkt iväg till jobbet vid halvsjutiden som vanligt. Jenny var inte heller hemma. Hon sov hos J. i går natt.

 

Vid niotiden så stack Borzko och jag iväg till Farstastrandsbadet. Först så åkte vi en sväng förbi Apoteket, för Borzko hade ett ärende dit.

 

Vid kvart över nio så var vi vid badet. Soligt och fint, men lite blåsigt med en sval vind. Skönt ändå att ligga och sola en stund. Men det blev bara en och en halv timme på badet i dag. Vi tyckte det räckte, för vi hade tänkt oss att göra lite nytta hemma sen.

 

Så redan vid kvart i elva så åkte vi hem igen. Vi åt en tidig, lätt, och snabb lunch när vi kom hem. Och sen så satte vi igång med att göra nytta här hemma.

 

Jag satte igång med att göra i ordning lite i mina bokhyllor, både i vardagsrummet och i sovrummet. Jag flyttade in alla inbundna in i vardagsrummet, och alla pocket in i sovrummet. Och sen så flyttade jag om det mesta lite hit och dit som jag ville ha det.

 

Borzko satte igång med att putsa fönstren. Han hann putsa alla fönster (utom inglasningarna på balkongerna) medan jag fixade i bokhyllorna. Sen så duschade vi alla blommor och torkade fönsterbrädor och karmar också.

 

Vi var klara med alltihopa vid tvåtiden. Och då kände vi oss så nöjda så.

 

(Kom förresten på nu att jag gjorde två tråkiga men nyttiga saker i går, som jag glömde att skriva i dagboken. Jag betalade räkningarna. Och så skrev jag ut nya scheman till jobbet till höstterminen.)

 

Och nu kommer några fotografier på mina fixade bokhyllor.

Bokhylla ett och två i vardagsrummet.


image863


Bokhylla tre i vardagsrummet.


image864


Bokhylla fyra i vardagsrummet.


image865


Bokhylla fem och sex i vardagsrummet.


image866


Övre delen av bokhylla ett, två, och tre i sovrummet.


image867


Nedre delen av bokhylla ett, två, och tre i sovrummet.


image868


Övre delen av bokhylla fyra, fem, och sex i sovrummet.


image869


Nedre delen av bokhylla fyra, fem, och sex i sovrummet.


image870


Nya teven i sovrummet.


image871


Nya teven i köket.


image872


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej kan man skaffa bibliotekskort hos dig :D? Haha skoja bara, men OJ vad mycket böcker du har. Super skönt att läsa nu på sommaren :)
ha en fin kväll

2007-07-26 @ 20:33:53
Postat av: Filibabba

aaah, gillar dina bokhyllor så himla mkt! snyggt snyggt =)

2007-07-26 @ 21:26:03
URL: http://www.filibabba.blogg.se
Postat av: Bim

---> Anonym: Hahaha! Ja, visst! Kom och låna böcker du! Jag läser mycket, men jag köper mer än vad jag hinner läsa. Så därför så blir bokhyllorna fulla! Ja, härligt att läsa nu på sommaren! :-D Ha en fin kväll du också!

2007-07-26 @ 21:28:55
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Filibabba: Tack ska du ha! :-D

2007-07-26 @ 21:30:13
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: jessi

åh, vill bara kasta mig in i dina bokhyllor och välja och vraka bland alla böcker! ;)

2007-07-29 @ 21:50:40
Postat av: Bim

---> Jessi: Hahaha! Du är välkommen! ;-D

2007-07-29 @ 21:53:36
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0