En liten lista...

En liten lista

Nämn något som gjorde dig glad igår: Att jag umgicks och hade det så trevligt med mina barn i går. Med Jenny nästan hela dagen, och med Jimmy en bra stund på eftermiddagen och kvällen.
Vad gjorde du kl 08 imorse? Då åt jag frukost och fikade, och så läste jag nyheter i datorn under tiden.
Vad gjorde du för 15 min sedan? Då pratade jag i mobiltelefonen med Jenny, som är på jobbet och då hade rast.
Det sista du sa högt? Puss, puss. Älskar dig. (Till Jenny i mobilen)
Det senaste någon sa till dig: Puss, puss. Älskar dig. (Av Jenny i mobilen)
Vad har du druckit idag? Vatten, Kaffe, Fun Light Tropical Fruit. 
Vad var det senaste du åt? Arlas Lätta och Milda Vaniljyoghurt med två brytna knäckebrödsmackor i, Wasabröds Sportknäcke. Det var min lunch.
Vad var det senaste du köpte? Mat på Konsum i Farsta Centrum.
Vad är det för färg på din ytterdörr? Vitmålad trädörr.
Vad är det för väder hos dig nu? Varmt, soligt, men det börjar att blåsa upp ordentligt och komma mycket med moln... Så det blir nog sämre väder under eftermiddagen.
Godaste glassmaken? Oj! Älskar all glass! Så svårt att välja... Nej, jag kan faktiskt inte!
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Ja, det finns nog. Har dock inte varit med om det själv.
Sover du tungt? Njae, sådär...
Drömmer du mardrömmar? Väldigt, väldigt sällan.
Trivs du med ditt jobb? Ja, i stort sett gör jag det. Fast jag skulle ju hellre jobba på kontor och med datorer...
Favoritklädsel? Nästan alltid svarta kläder. Nästan alltid jeans.
Favoritlåt just nu? En gammal låt: "Don't look back in anger" med Oasis.
Vad ser du om du tittar till höger? Ett stort glas med Fun Light och min mobiltelefon.
Vad gör dig glad just nu? Att jag har SOMMARLOV!
Vad ska du göra härnäst? Blogga det här, sen plocka undan efter min lunch, och sen så ska jag nog sätta mig och läsa på balkongen tror jag.
Höger eller vänsterhänt? Höger.
Humör just nu? Väldigt bra faktiskt!
Favoritgodis? Mjölkchoklad, lösviktsgodis, och mest chips, om det nu räknas till godis.
Kläder just nu? Knälånga jeanshorts från Gina Ttricot. Svart Billabong-linne köpt i Thailand.
Sommarplaner? Ingenting alls egentligen. Vi var ju i Thailand två veckor på jullovet, så vi ska inte göra något nu i sommar.
Hur många kuddar sover du med? Tre. Två stora och en liten. De två stora har jag när jag läser. Och den lilla när jag sover.
Spelar du något instrument? Lite gitarr.
Morgon eller nattmänniska? Jag måste faktiskt säga både och!
Vad är viktigast för dig? Mina barn.
Är du kittlig? Bara litegrann.
Snarkar du? Nej, säger min familj.
Stjärntecken? Fiskarna.
Äckligaste insekten? Larver...
Stökigt eller välstädat? Välstädat.
Längtar du mest efter just nu? Att det ska bli en riktigt fin, varm, solig sommar nu framöver!



Jag hittade den här hos en av mina favoritbloggare

Hedgehog-Sara, och tyckte att den var lite kul. Nu utmanar och uppmanar jag ALLA mina läsare som har egna bloggar att också göra den! Ni som gör den kan väl skriva det i mina kommentarer så jag inte missar den! ;-D

Kommentarer
Postat av: Hedgehog-sara

jag måste vara konstig som inte alls gillar glass och godis...

2007-07-03 @ 13:01:57
URL: http://hedgehog.se
Postat av: Bim

---> Hedgehog-Sara: Ja, liiiite kanske! ;-D

2007-07-03 @ 13:06:24
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Karin

tack för tipset!!

2007-07-03 @ 13:46:58
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: Bim

---> Karina: Varsågod! :-)

2007-07-03 @ 13:57:09
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Liz

Hej där!
Jag har stulit din lista!
//Liz

2007-07-29 @ 22:10:00
URL: http://lissan.webblogg.se
Postat av: Bim

---> Liz: Helt okej! ;-D

2007-07-29 @ 22:22:05
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Emma

hej! älskar listor så jag kopierade denna :) skoj skoj

2007-08-12 @ 15:14:09
URL: http://mothcornfrost.wordpress.com
Postat av: Bim

---> Emma: Okej! Gör gärna det! :-D

2007-08-12 @ 15:35:01
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0