"Sommar" med Peter Martinsson.

Nu har jag lyssnat på mitt fjärde Sommarprogram för i år. Det blev Peter Martinsson. Peter Martinsson blev vald till "Lyssnarnas Sommarvärd". Han pratar mycket om sitt liv som "kortväxt" eller "småväxt" som han vill att vi ska säga om de som vi förut kallade "dvärgar". Peter är 133 cm lång.

Peter Martinssons föräldrar har landställe på samma ställe som mina föräldrar har landställe. När vi köpte det 1968 var jag 7 år och då var Peter 10 år. Så jag har sett honom mycket i min barndom där ute på landet. Därför var det extra roligt att lyssna på honom, när man vet vem han är.

Länk till Startstidan för Sommarprogrammen.

Länk till Presentationen av Peter Martinsson.


image807


(Bilden lånad.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0