Dagens Dagbok - Torsdagen den 14 juni 2007 - Första halvan av dagen.

Mobilen larmade klockan sju i morse också. Gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen så åt Jenny och jag frukost tillsammans vid åttatiden. Borzko och Jimmy jobbade som vanligt förstås.

 

Vid niotiden så blev det en förmiddagspromenad. Och i dag så fick jag Jenny med mig! Trevligt med sällskap för en gångs skull! Det är inte ofta som jag har det. Vi gick det vanliga Hökarängsvarvet, och det tog en timme ungefär. Tyvärr så småregnade det under hela tiden, så det var ju inte så mysigt precis...

 

Vi kom hem vid tiotiden igen. Hämtade bara bilen, och så åkte vi till Centrum. Sen så gick vi till Närpolisstationen och fixade med Jennys anmälan. Vi anmälde att kameran hade kommit tillbaka, och så anmälde vi istället att hennes plånbok med innehåll är borta, plus några andra grejer också.

 

Sen så gick vi direkt till Folksam och ändrade även den anmälan. När det var klart så gick vi och tog en fika på McDonalds. Jenny tog en cappucino och en fruktpåse. Jag tog en stor Caffe Latte och de nya friterade rullarna med spenat och fetaost. Jag hade inte smakat dem förut och ville testa dem. Och de var goda!

 


image452


Efter det så gick vi till Konsum och handlade en hel del matvaror. Vi lastade in det i bilen, och sen så gick vi till Ica och handlade även lite matvaror där. Och slutligen så gick vi till Torget och köpte tre liter jordgubbar.

 

Hemma igen vid strax efter tolv. Då åt vi lunch. Jag åt en liter jordgubbar till lunch, och så ett stort glas kaffe förstås.

 


image453


Efter lunchen så gick Jenny in på rummet och började att städa och fixa på sitt rum. Jag höll på och fixade med allt möjligt här hemma, och så varvade jag med datorstunder.


Kommentarer
Postat av: Snurran

Jag hörde på radion i morse att det var dramatiskt värre i Hökarängen, en förskola stod tydligen i lågor.. :-/
Jag fick färsbiffar med potatismos till lunch, det gick ner, men din ser mycket smarrigare ut! *kram*

2007-06-14 @ 16:43:53
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, jag läste det i Aftonbladet/Expressen på nätet i morse. Först så stod det Farsta. Men sen så stod det Lingvägen, och det vet jag ju att det ligger i Hökarängen. Vi promenerade ju varvet förbi Hökarängens Centrum i morse, men vi såg inget, hörde inget, och kände ingen lukt.
Ja, min lunch var riktigt smarrig! Det blir jordgubbar i massor nu! De är fantastiskt goda, och kostar ju bara tio kronor. Härligt!

2007-06-14 @ 16:50:02
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0