"Kärleksbarn" av Lotta Thell.

image534

 ---------    

Recension av boken: "Kärleksbarn" av Lotta Thell. (Genre: Svensk Skönlitteratur / Dokumentär.)  

---------   
 

"Barnet. Det älskade barnet, kärleksbarnet.

Både Eva och Erik hade drömt om det: att skapa det hem de själva inte fick uppleva. Ett hem fyllt av kärlek, ett liv fyllt av kärlek. Ett kärleksfyllt liv åt kärleksbarnet.

När Erik plötsligt förändrades förstod Eva ingenting. Kisande mellan sina blodsprängda ögonlock såg hon Erik, mannen hon älskade mer än sig själv. Han som räddat henne från heroinet. Mannen hon en period varit nästan lika beroende av som av drogen.

Hur kunde han överge henne? Nu? När hon var stark, när hon kunde älska honom på riktigt?

Lotta Thells självbiografiska böcker I skuggan av värmen och Bortom ljus och mörker har fängslat 100 000-tals läsare. Bortom ljus och mörker belönades 2006 med Svenska Förläggarföreningens pris Guldpocket."



(Kopierat från adlibris.se) 

---------    


För övrig information gå till direktlänk på adlibris.se.


 

---------  

  
Det här är Lotta Thells fjärde bok om sitt liv. Recensionerna på de tre tidigare böckerna finns länkar på här nedanför. Jag tyckte att även den här fjärde boken var bra, intressant och välskriven. Men ibland så tyckte jag att den blev lite långrandig och upprepande. De fyrahundra sidorna skulle lätt ha kunnat vara tvåhundra. Det var många omskrivningar och repetitioner. Men trots det så kan jag helt klart rekommendera boken, och även alla fyra böckerna. Klart intressant att läsa om hennes kamp för ett normalt liv.   ///Bim.  

---------  

Min recension på Lotta Thells tredje bok: "Bortom ljus och mörker".

Min recension på Lotta Thells andra bok: "I skuggan av värmen".

Min recension på Lotta Thells första bok: "Utan en tanke".

---------  

Här kan du läsa en artikel om författarinnan Lotta Thell.

---------    

Betyg:  3 av 5.  

---------    


Kommentarer
Postat av: Bella

Jag haller med dig, boken ar helt klar vard att rekomendera men det var en massa repitioner och den kandes lite tjatig ibland. Men en valdigt bra bok ar det :)

2007-10-08 @ 15:25:26
URL: http://bellish.webblogg.se
Postat av: Bim

---> Bella: Ja, synd på en så pass bra bok om ett så pass viktigt ämne, att den ändå kändes tjatig och långrandig ibland. Men klart läsvärd i alla fall.

2007-10-08 @ 16:41:50
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0