"På liv och död - Historien om Micke Dubois" av Gitte Nilsson & Niklas Bodell.

image629

---------    

Recension av boken: "På liv och död - Historien om Micke Dubois" av Gitte Nilsson & Niklas Bodell. (Genre: Skönlitteratur / Dokumentär.)  

---------   


"På natten den sista november 2005 tog komikern Micke "Svullo" Dubois sitt liv i ett cykelförråd, bara 46 år gammal. Få visste att den hejdlöst rolige Svullo hade en mörk sida. Att det bakom hans provocerande och utmanande figurer fanns ett avgrundsmörker. I nästan tio år var Gitte Nilsson sambo med Micke Dubois. Tillsammans har de tre barn.

I boken berättar Gitte öppenhjärtigt om deras relation och Mickes allt svårare sjukdom. Berättelsen pendlar mellan ljusaste lycka och mörkaste sorg."


(Kopierat från adlibris.se) 

---------    


För övrig information gå till direktlänk på adlibris.se.


---------  

  
Och då har jag läst ännu en svensk dokumentär bok om en känd person. Den här var, liksom de tidigare, tunn, lättläst, och intressant. Alla vet väl vem "Svullo" är. Jag har väl aldrig gillat Micke Dubois rollfigurer egentligen. Men jag tycker ju alltid att det är intressant att läsa om människors öden. Den här kan jag rekommendera. //Bim.  

---------   

Betyg:  3 av 5.  

---------    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0