"Hej! Mitt namn var Elton Persson" av Martin Svensson.

image1157

---------    

Recension av boken: "Hej! Mitt namn var Elton Persson." av Martin Svensson. (Genre: Skönlitteratur.)  

---------   


"I Hej! Mitt namn var Elton Persson berättar Martin Svensson den både roliga och rörande historien om den unga popartisten Elton, som på kort tid blivit stjärna och flickidol. Han är gift med Någon, en annan lika framgångsrik skivartist, och nyinflyttad i en paradvåning på Östermalm i Stockholm. Där skulle sagan ha kunnat få sitt lyckliga slut, men Elton grips av vantrivsel och känner inte igen sig själv i bilden man ger av honom i media. Sprickan mellan artist och privatperson vidgas, och så sker även mellan man och hustru.

Denna fartfyllda berättelse ger många levande och inte sällan dråpliga inblickar i artistlivet, men är också en inträngande skildring av kändisskapets baksidor. Hej! Mitt namn var Elton Persson är även en kärlekssaga som verkligheten hinner ifatt. Martin Svensson har skrivit en bok som lyckas vara på en gång allvarlig och underhållande. Den för med sitt omväxlande livsberusade och insiktsfulla tilltal tankarna till en annan svensk generationsroman, Ulf Lundells Jack.

Martin Svensson är född 1978 i Kalmar men växte upp i Varberg och flyttade 1995 till Stockholm. Under åren 1997 till 2002 gav han som popartist ut fyra skivor och fick sitt stora genombrott i Melodifestivalen 1999. Därefter har han varit medlem i rockbandet Nina Rochelle och skrivit låtar till en rad andra artister. Hej! Mitt namn var Elton Persson är Martin Svenssons debutrroman."

(Kopierat från adlibris.se) 

---------    


För övrig information gå till direktlänk på adlibris.se.


---------  


En helt värdelös bok i mitt tycke. Det var knappt att jag orkade läsa ut den. Men tack vare att den var så lättläst så gjorde jag ändå det.  ///Bim.  

---------   

Betyg: 1 av 5.  

---------    


Kommentarer
Postat av: ERICA

synd att boken var tråkig ;/

2007-09-09 @ 14:09:50
URL: http://ericatimar.blogg.se
Postat av: Bim

---> Erica: Ja, det är faktiskt mycket sällan som jag tycker att böcker är så himla dåliga som den här var...

2007-09-09 @ 14:12:07
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: finkan

tur jag inte köpte den *ler*

2007-09-09 @ 18:17:19
URL: http://finkans.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Finkan: Ja, det var det sämsta som jag har läst på mycket, mycket länge...

2007-09-09 @ 18:20:39
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Anna

Hur bra bok som helst! Otroligt bra språk och riktigt bra beskrivningar.

2007-09-19 @ 17:32:56
Postat av: Bim

---> Anna: Okej! Där ser man vad olika man tycker! ;-D

2007-09-19 @ 20:49:59
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Kouise

En tant i din ålder borde kanske läsa Jackie Collins istället.

Jag som kan något om litteratur tycker att detta är en underbar bok.

Eller precis som Jessica Gedin skriver i Fokus: "En välskriven liten helvetes skildring"

2008-05-26 @ 10:47:06
Postat av: Bim

---> Kousie: Jag även även läst tantböcker som Jackie Collins.

Och jag har aldrig påstått att jag "kan något om litteratur".

Man får väl skriva recensioner ändå va!?

Jag tycker att boken var dålig, och då skriver jag det.

Och jag läser allt från ungdomsromaner till tantböcker.

2008-05-26 @ 17:22:59
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0