"Junk" av Olle Svalander.

image1182

---------    

Recension av boken: "Junk" av Olle Svalander. (Genre: Skönlitteratur.)  

---------   


"Efter femton år i rocksvängen har Åke Berg spelat på varenda scen i landet. Nu längtar han efter nytändning. Med sin gamle vän John Paul, före detta rockstjärna och b-kändis, reser han norrut för att spela i en föreställning om Elvis Presley.
Samtidigt har Rebecka kastat ut sin man och undrar om det var så bra...

Det är förutsättningarna för Junk; Olle Svalanders debut som romanförfattare.

Olle Svalander (född 1969) är författare och frilansjournalist med uppdrag för tidningar, magasin och radio. Han har studerat litteraturvetenskap och teologi och fick sin första Elvis Presley-LP när han var sex år.
Olle Svalander är bosatt i Stockholm. Han har tidigare bott i Sundsvall där också Junk utspelar sig."

(Kopierat från adlibris.se) 

---------    


För övrig information gå till direktlänk på adlibris.se.


---------  


Tyckte den här boken verkade bra när jag läste om den. Men jag blev väldigt besviken på den. För trots att den var lättläst så har det tagit tid att läsa ut den. Och det var för att jag tyckte den var så tråkig. Tror inte ens att jag skulle ha gillat den om jag hade varit ett Elvis-fans, vilket jag absolut inte är. ///Bim.  

---------   

Betyg: 2 av 5.  

---------    


Kommentarer
Postat av: Linn

Va tråkigt att du blev besviken av boken, men så blir de tyvärr ibland :/
Men du måste veta en grej, jag har läst din blogg i nått år ungefär. Jag läser Jennys blogg med, är i hennes ålder. Inatt drömde jag att jag såg er när jag badade i någon pool och så vinkade jag till er och ni vinkade glatt tillbaka. Så konstigt att jag drömde om er, men kul det med haha. :)
ha en bra kväll :)

2007-09-15 @ 17:58:43
Postat av: Bim

---> Linn: Hahaha! Vad kul att du drömde om oss! ;-D Ibland undrar man ju vad som egentligen pågår i huvudet på nätterna, eftersom man kan drömma så himla konstigt! Det var ju tur att det var en "snäll" dröm du hade om oss i alla fall! Ha en bra kväll du också! :-)

2007-09-15 @ 18:04:20
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0