Webbtest i Aftonbladet - Ätprofil.

Gjorde ett Webbtest i Aftonbladet:

"Kolla din ätprofil - Bli kvitt sötsuget".

Så här blev mitt resultat:


C: Du tröstäter.
Din aptit bottnar i känslor snarare än riktig hunger. Du tröstäter, peppar och belönar dig själv med mat. Ofta är det svårt att skilja det här matbeetendet från vanlig hunger eftersom det sker omedvetet.

Lösningen för dig:
Rannsaka dig själv. Är du verkligen hungrig? Eller är du egentligen arg, ledsen eller uttråkad? I så fall, försök finna andra sätt att hantera känslorna. Ett annat knep är att vänta i tio minuter när suget sätter in.

Det resultatet stämmer väl i och för sig in på mig. Men jag tycker att ALLA alternativen stämmer in på mig! ;-D


Kommentarer
Postat av: Klara

Äsch, jag fick oxå mest C'n...jäkla test, haha! precis sommed dig så stämmde nästan alla påståenden in på mig...Hmm, man kanske ska tänka lite på vad man stoppar i sig nu mera:P

2007-10-06 @ 00:38:17
URL: http://dontmesswithmytoottoot.blogg.se
Postat av: Bim

---> Klara: Ja, visst borde man tänka på det... Men det gör jag faktiskt nästan jämt. Ibland tänker jag nog lite FÖR mycket! ;-)

2007-10-06 @ 09:57:51
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0