"Eremitkräftorna" (Eremittkrepsene) av Anne B. Ragde.



---------    

Recension av boken: "Eremitkräftorna" (Eremittkrepsene) av Anne B. Ragde. (Genre: Skönlitteratur.)  

---------   


"Uppföljaren till den norska kritikerrosade succéromanen Berlinerpopplarna.

Vid trettiosju års ålder har Torunn Neshovs liv tagit en ny och oväntad riktning. Allt började med hennes farmors död, då hon för första gången mötte släkten på sin fars sida. När Torunn lär känna bröderna Neshov råder det en okaraktäristisk turbulens i deras liv.

Det är i detta skede som Torunn blir brödernas vän. Men hur mycket är storstadsflickan från Oslo villig att förändra sitt eget liv för den nyfunna släktens skull? När Torunn får veta att hon är nästa arvtagare till gården ställs hon inför ett val som är allt annat än enkelt.

Eremitkräftorna är uppföljaren till den norska kritikerrosade succéromanen Berlinerpopplarna, den första av tre om syskonen Neshov. Insiktsfullt med humor, värme och träffsäkra miljöbeskrivningar skildras en ovanlig och charmfull familj som befinner sig i en tid av omvälvande förändringar."


(Kopierat från adlibris.se) 

---------    


Det här är bok nummer två i trilogin om familjen Neshov. Jag recenserade nummer ett: "Berlinerpopplarna" i förrgår (se den här länken), och var då helt lyrisk över den boken. 

Bok nummer två: "Eremitkräftorna" var precis lika bra!

Nu längtar jag tills att bok nummer tre i serien kommer ut, och som också är den avslutande delen. Den kommer om tre veckor, och den heter: "Vila på gröna ängar". Jag kommer då att köpa och läsa den direkt. 

Rekommenderar er alla att läsa "Berlinerpopplarna" och "Eremitkräftorna". ///Bim
.  

---------   

Betyg:  4,5 av 5.  

---------    


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Hej Bim!

Du som läser mkt böcker. Har du läst boken En evig eld av Keating B&S?

Hade den boken och fick en exakt likadan inbunden och undrar om du är intresserad av den?

Men det kanske inte är din kategori på bok?

Ha en bra fredag!

2008-08-08 @ 18:11:30
Postat av: Bim

---> Madeleine: Hej. Jag har aldrig hört talas och boken och inte heller om författarna. Men jag kollade på AdLibris nu, och såg att boken du skriver om, är en fortsättning på boken Igår, idag, imorgon. Båda böckerna verkar mycket bra. Jag har nog ingen särskild kategori som jag läser, jag läser det mesta inom skönlitteraturen.



Du menar att du vill sälja den? Hur mycket vill du ha för den i så fall?

2008-08-08 @ 18:19:31
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Det är helt underbart bra böcker. Rekommenderas verkligen!Fast böcker är ju individuellt och vi gillar ju alla olika:)

Jag vet inte vad du i så fall anser som rimligt för en ny inbunden bok?

Trevlig kväll!

2008-08-08 @ 21:13:15
Postat av: Bim

---> Madeleine: Den kostar 170:- på Bokus. Så i så fall så kan jag tänka mig att ge hälften, 85:- för den. Och då är det inklusive porto i så fall.

2008-08-09 @ 00:37:53
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Jag vill nog ha 100:- för den inkl porto, kostar ju trots allt lite att skicka en bok då den är inbunden och rätt tung.

Om du fortfarande är intresserad så maila mig.

Ha en bra lördag!

2008-08-09 @ 08:08:09
Postat av: Bim

---> Madeleine: Okej. Jag förstår dig. Men då får du nog sälja den till någon annan. Jag hoppar av köpet då.



Ha en jättebra lördag du också! :-D

2008-08-09 @ 08:23:21
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0