"Syskonkärlek" av Katarina von Bredow.



---------    

Recension av boken: "Syskonkärlek" av Katarina von Bredow. (Genre: Svensk Skönlitteratur / Ungdomsböcker.)  

---------   


"Amanda älskar sin bror Ludvig och med tiden upptäcker hon att han känner detsamma för henne. De dras till varandra allt mer och till slut kan de inte stå emot längre utan inleder ett förhållande. En bok om kärlek och lust, men också en fråga om vad som är rätt och fel. Vem bestämmer över andras lycka?

Boken kom ut för första gången 1991 och har översatts till tyska, danska, norska och holländska. I Tyskland blev den nominerad till det största tyska ungdomspriset "Deutschen Jungendliteraturpreis."


(Kopierat från adlibris.se) 

---------    


För övrig information gå till direktlänk på adlibris.se.


---------  


Jag gillar verkligen Katarina von Bredows ungdomsböcker. Tycker nästan att det är synd att dom klassas som ungdomsböcker, för dom är precis lika bra för vuxna tycker jag. Hon har skrivit åtta stycken böcker, och det här var den fjärde som jag läste. Och jag ska definitivt läsa dom återstående fyra böckerna också. 

Den här boken handlade om syskonkärlek. Men ingen vanlig syskonkärlek, utan kärlek mellan syskon. Den beskriver otroligt bra både känslor, sex, åtrå, förbjudna känslor, med mera, så att det känns väldigt äkta.

Jag kan verkligen rekommendera den här boken till alla, både ungdomar och vuxna. Enda nackdelen med ungdomsböcker är väl att dom oftast är lite väl tunna och korta. ///Bim
.  

---------   

Betyg:  3,5 av 5.  

---------    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0