Dagens Jobb - Tisdagen den 5 februari 2008.

Jobbade förstås som vanligt i dag också. Och även i dag så var jag först halva dagen i skalen och fixade grönsakerna, och sen den andra halvan av dagen så jobbade jag som försteman i lilla matsalen.


Vi serverade falukorv och makaroner i dag. Och så salladsbuffén förstås.


Kollegan som var sjuk i går, var tillbaka på jobbet i dag. Men tyvärr så var en annan av kollegerna sjuk i dag istället... Så vi blev en kvinn kort i dag, eftersom Snurran inte var hos oss i dag heller.


Däremot så började en praktikant hos oss i dag. Hon ska vara hos oss tre dagar i veckan, fem timmar om dagen, i elva veckor, för att lära sig lite om jobbet, och också träna på sin svenska.


Tisdagar är alltid hektiska och stressiga hos oss, eftersom så många kommer och äter samtidigt då. Men i dag så blev det värre än vanligt. Tydligen så var det Nationella Prov i dag, och då hade många ändrade lunchtider. Det var så fullt i matsalarna ett tag, så vissa fick stå och äta...


Jag fick också köra iväg en sväng när det var som stressigast. För då hade korven tagit slut i en av skolorna som vi skickar mat till. Så jag fick köra dit med mer korv.


Alla fick i alla fall mat, och städningen efter blev också gjord, och vi fick gå hem i tid.


Kommentarer
Postat av: e

va många de verkar vara som är sjuka på ditt jobb :/ så länge jag läst din blogg så har du aldrig skrivit att du varit hemma från jobbet :P ha de så bra!

2008-02-05 @ 15:58:32
Postat av: Bim

---> E: Ja, ibland så känns det som om vi aldrig någonsin är fulltaligaa... Fast det är vi så klart ibland. Men eftersom vi är elva stycken medelålders kvinnor som jobbar i ett oerhört slitigt jobb, både psykiskt och fysiskt, och bland massor med barn med baciller, så är det kanske inte så konstigt att nästan alltid någon är sjuk. Jag har haft tur, har inte varit sjuk på många år nu. Men vem vet, det kan ju bli min (o)tur när som helst.

2008-02-05 @ 16:23:38
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Snurran

Fasen vad jobbigt, var det A.V idag? Och stackars eran nya praktikant, hon blev väl avskräkt ordentligt kan jag gissa.. Jag tycker nästan att ni skulle ha sluppit åka med mer mat, den borde någon annan från den skolan hämta om det tar slut - dessutom har väl det köket beställt mat som borde räcka..
Hoppas det blir bättre i morgon...
*kram*

2008-02-05 @ 19:38:03
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, det var A.V. i dag. Och hon kommer att vara hemma i morgon också. Och K.G. går ju lite på halvfart. Och vår stackars nya praktikant hade det nog inte så kul i dag. Det var dietmaten som tog slut, och den är väl inte direkt beställd. Och jag var den enda som hade bil i dag. Ja, jag hoppas också att det blir lite bättre i morgon... *kram*

2008-02-05 @ 20:52:13
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Snurran

Nej dietmaten får man beräkna själv..och det är väl bra om man tar till, särskilt när det är korv som man vet att ungar älskar...

2008-02-05 @ 21:45:32
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Snurran: Jo, så är det ju. Och det är ju inte första gången som det händer...

2008-02-05 @ 21:51:10
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0